728 x 90

اشغال بخشي از اشرف با زرهي,

محکومیت جنایت علیه بشریت در اشرف از سوی شخصیتهای سیاسی و پارلمانی عراق

-

حمله جنایتکارانه نیروهای مالکی به اشرف
حمله جنایتکارانه نیروهای مالکی به اشرف
محکومیت جنایت علیه بشریت در اشرف توسط نیروهای نوری مالکی، از سوی شخصیتهای سیاسی و نمایندگان پارلمان عراق هم‌چنان ادامه دارد.

حامد مطلک نماینده پارلمان عراق از رهبران العراقیه، تهاجم به ساکنان اشرف را به تمسخر گرفتن حقوق‌بشر دانست و گفت: ”تهاجم به ساکنان اشرف عمل اشتباهی بوده و اگر نشان‌دهنده چیزی باشد، این است که حقوق‌بشر در عراق اهمیتی ندارد و این کار به نوبه خود اعتبار عراق را مخدوش می‌کند“.

وی افزود: ”امروز ما در تلویزیون شاهد صحنه‌هایی از هجوم افراد مسلح به ساکنان اشرف بودیم که قلب آدم را به درد می‌آورد، و ما نباید بگذاریم شکنجه‌هایی که در گذشته در حق زندانیان عراقی صورت می‌گرفت، دوباره همان کارها علیه ساکنان اشرف تکرار بشود“.
حامد مطلک افزود: ”این پناهندگان در قرارگاهی زندگی می‌کنند که تمامی اطراف آن سیاج‌کشی شده است و از سوی دیگر تابع کنوانسیونهای بین‌المللی هستند و ما باید این توافقنامه‌ها را محترم بشماریم و به میثاق بین‌المللی و اصول حقوق‌بشر و حفظ اعتبار عراق ملتزم باشیم و نباید این شیوه‌های غیرقابل‌قبول را پیش گرفت“.

محمد عثمان الخالدی نماینده پارلمان از العراقیه گفت: طرف مسئول در پرونده ساکنان اشرف ملل‌متحد است که باید حفاظت آنها را تامین کند. چرا که سازمان ملل آنها را پناهنده دانست و ماندن آنها در عراق را تضمین کرد.

وی افزود: این حمله به افراد حفاظت‌شده بر اساس قوانین بین‌المللی، به اعتبار این‌که پناهنده سیاسی هستند، غیرقابل‌توجیه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a6f608b-253a-48ce-9af1-b05e6ff8ae7d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات