728 x 90

اشغال بخشي از اشرف با زرهي,

شوراهای شیوخ عشایر عراق اشغال اشرف با ستونهای زرهی را محکوم کردند

-

بیانیه‌های شوراهای شیوخ عشایر عراق در محکومیت اشغال اشرف با ستونهای زرهی به دستور مالکی
بیانیه‌های شوراهای شیوخ عشایر عراق در محکومیت اشغال اشرف با ستونهای زرهی به دستور مالکی
بیانیه شورای ملی عشایر عراق
روز جمعه شاهد وقوع یک فاجعه انسانی در اشرف بودیم که به هیچ‌وجه برایمان باورکردنی نبود. این عمل جنایتکارانه با هیچ معیاری قابل فهم نبود و هیچ بهانه و دلیلی برای آن قابل‌قبول نیست. اشغال اشرف که یک منطقه کاملاًً غیرنظامی و خلع‌سلاح شده است، با ستونهای زرهی به خواست رژیم ایران انجام شد، به‌عنوان نقض قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی، به‌ویژه کنوانسیون چهارم ژنو محسوب می‌شود. این جنایت که به خواست و دستور رژیم حاکم بر ایران، این دشمن اصلی مردم عراق، صورت گرفت، جای هیچ تردیدی بر جای نگذاشت که هم‌چنان دستان به خون آلوده سپاه قدس در عراق وجود دارد و با کمک ایادیش در عراق به جنایت ادامه می‌دهد. ما از سازمان ملل به‌عنوان بالاترین ارگان حقوق‌بشری خواهان این هستیم که در رابطه با این کشتار وحشیانه دخالت کرده و اجازه ندهد که حداقل معیارهای حقوق‌بشری نادیده گرفته شود. هم‌چنین از نیروهای آمریکایی خواهان این هستیم که تا زمان تعیین‌تکلیف نهایی، حفاظت اشرف را برعهده گیرند. ما خواستار انحلال کمیته سرکوب اشرف که مستقیم وابسته به سفارت رژیم ایران می‌باشد، هستیم.

بیانیه شورای شیوخ عشایر ملی عراق در دیالی
فرزندان شریف دیالی جنایت روز جمعه در اشرف را محکوم می‌کنند. در کمال ناباوری و تعجب شنیدیم که جنایت هولناکی در اشرف به‌وقوع پیوست. ما که هنوز از درد و رنج جنایات و کشتار مرداد گذشته بیرون نیامده بودیم، با چنین جنایتی مواجه شدیم. این جنایت که هیچ چیز غیر از حضور مستقیم رژیم ایران و ایادیش در عراق را به ما نشان نمی‌دهد، عزم ما را در مبارزه با دخالتهای رژیم، بیشتر و بیشتر می‌کند و ما اراده کرده‌ایم که اجازه ندهیم دخالتهای رژیم ایران ادامه داشته باشد. ما ضمن محکوم کردن این جنایت هولناک از سازمان ملل و نیروهای آمریکایی درخواست داریم که هرچه سریع‌تر دخالت کرده و اجازه ندهند سرنوشت مردم عراق بازیچه دست ایادی جیره‌خوار رژیم ایران در عراق گردد. ما از نیروهای آمریکایی می‌خواهیم که به‌علت محاصره ظالمانه اشرف، مجروحان اشرف را هر چه سریع‌تر به بیمارستان برده و آنها را مداوا کنند.

بیانیه شورای شیوخ ملی و دموکراتیک مستقل
حکومت عراق در همدستی با رژیم فاشیستی حاکم بر ایران در توطئه‌ایی جدید اقدام به ایجاد یک فاجعه انسانی دیگر در شهر اشرف با بیش از ۳۴۰۰پناهنده سیاسی تحت حفاظت کنوانسیون چهارم ژنو نمودند و با حمله وحشیانه و غیرانسانی به ساکنان بی‌دفاع شهر اشرف و شلیک مستقیم تیربار به تجمع ساکنان و انفجار نارنجکهای دستی و... جنایت دیگری را به نام خود ثبت دادند که باید به‌خاطر این جنایت در دادگاههای بین‌المللی محاکمه و به مجازات برسند و این امر دور نیست. ما به نام مردم فرات میانی و به‌عنوان شیوخ و نمایندگان مردم شریف عراق این جنایت ضدانسانی را که منجر به‌شهادت 32نفر و مجروح شدن بیش از 300نفر از ساکنان اشرف شد را با قویترین کلمات و جملات با قلبی اندوهناک و چشمانی اشکبار محکوم می‌کنیم و گرمترین و صمیمانه‌ترین تسلیتها را به آزادگان اشرف و به خانواده شهدا و مردم شریف ایران تقدیم می‌کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b7c430ca-fe1b-4ed3-9eaf-3829ddfe6523"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات