728 x 90

ليبي,قيام هاي خاورميانه,

گزارشی از ایستادگی جنگجویان لیبی در برابر تهاجمات وحشیانه نیروهای قذافی

-

قیام کنندگان مسلح در لیبی برای تهاجم آماده می شوند
قیام کنندگان مسلح در لیبی برای تهاجم آماده می شوند
هواپیماهای جنگی و تانکها بی‌وقفه تهاجم می‌کنند، اما قیام کنندگان لیبی با تعداد زیادی کشته و مجروح هم‌چنان مصمم می‌جنگند. گزارشی از بخش انگلیسی تلویزیون الجزیره:
گزارش
جنگجویان مخالف لیبی، مصمم و با اراده، خود را برای مقابله با انبوه سلاح و مهمات نیروهای قذافی آماده می‌کنند. این روزی است که اراده آنها به آزمایش گذاشته می‌شود.

یکی از سربازان پیوسته به مردم از رزمندگان می‌خواهد که مهمات خود را بی‌هدف شلیک نکنند. او می‌گوید «گلوله‌های خود را برای نبردی که پیش د‌اریم نگهدارید».

با اذان ظهر، این جنگجویان پرانگیزه، به نماز می‌ایستند.

همه از اختلاف در تعادل قدرتی که بین آنها و دشمن وجود دارد، باخبرند. دقایقی بعد دشمن به توپ‌باران و خمپاره‌باران مواضع اپوزیسیون می‌پردازد.

عبدالباسط، یک رزمنده شورشی می‌گوید؛ «دشمن دارد شهر را بمباران می‌کند تا مردم را فراری دهد و پس از تخلیه، شهر را به تصرف خود درآورد. این شهر، نقطه بسیار مهم و حیاتی است».

در حالی که گلوله‌ها می‌باریدند، رزمندگان مجبور به عقب‌نشینی می‌شدند.

هواپیماهای قذافی دو بمب نزدیکی مواضع اپوزیسیون رها کردند. نیروهای قذافی حتی تا 70 متری نیروهای اپوزیسیون پیشروی کردند

عبدالسلام، یکی از فرماندهان شورشی گفت ساختمانی که هواپیماهای قذافی بمباران کردند، پر از سکنه بود و بی‌شک تعداد زیادی کشته شده‌اند. حتی بیمارستان را بمباران کرده‌اند».

ذکریا، یک رزمنده شورشی می‌گوید؛ اتحادیه اروپا کجاست؟ مسلمانان کجا رفته‌اند؟ آنها دارد ما را قتل‌عام می‌کنند، همه جوانان کشته شدند، بسیاری کشته شده‌اند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28acbe45-79d6-4731-8603-0dcfb021047b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات