728 x 90

-

سیاره کپلر

-

--
--
سیاره کپلر 10-B کوچکترین سیاره‌یی است که تاکنون در خارج از منظومه شمسی کشف شده است. اطلاعات بیشتری از این سیاره:
فاصله سیاره کپلر10-B، از زمین حدود 560سال نوری یعنی ۵۰۰۰ تریلیون مایل می‌باشد. قطر آن ۱.۴ (یک و چهاردهم) برابر قطر کره زمین است.

فاصله این سیاره از خورشید آن قدری بیش از 3میلیارد کیلومتر است، یعنی 23 بار نزدیکتر از سیاره عطارد به خورشید ما است، یعنی که نمی‌تواند حیات زی باشد. لذا درجه حرارت سطح آن به ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. اما کشف این سیاره در راستای جستجو به‌دنبال سیارات دیگر یک کشف سرفصلی است. کره زمین در منطقه حیات زی خورشید قرار گرفته است، به این ترتیب که فاصله آن از خورشید آنقدر است که آب بتواند به‌صورت مایع در آن وجود داشته باشد. آب عنصر مبنایی برای وجود حیات، حداقل تا آن‌جا که بشر می‌شناسد، می‌باشد.

طی ده تا 15سال گذشته، دانشمندان حدود 500 سیاره، خارج از منظومه شمسی کشف کرده‌اند. ولی هیچ‌کدام مانند زمین نیستند. آنها یا خیلی بزرگ هستند، یا خیلی داغ یا خیلی سرد. ساختمان این سیارات از گاز ساخته شده و نه سنگ. درحالی‌که کپلر 10بی، مانند زمین ازسنگ ساخته شده و اندازه و ابعاد آن به کره زمین نزدیک است. لذا کشف این سیاره قدم دیگری به سوی کشف یک سیاره دوقلوی کره زمین خودمان می‌باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e7e61aea-62b0-4fbd-9009-18dd3c459ad2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات