728 x 90

-

مقاومت دراویش گنابادی، به آزادی شیخ این طریقت منجر شد

-

دراویش گنابادی
دراویش گنابادی
نیروهای سرکوبگر به منازل یکی از دراویش گنابادی در فولاد شهر یورش برده و یکی از مشایخ مورد احترام آنها بنام آقای سید مرتضی محجوبی را همراه با ۵ نفر از یارانشان دستگیر و به زندان مرکزی اصفهان انتقال دادند.

بنابه گزارشات دریافتی، بامداد روز دوشنبه حوالی ساعت ۰۰:۳۰ نیروهای سرکوبگر انتظامی و اطلاعاتی با ۸ ماشین به محل استراحت سید مرتضی محجوبی از مشایخ بزرگ و مورد احترام دراویش سلسلۀ گنابادی وحشیانه یورش بردند. او و همراهانش و هم‌چنین خانمهای ساکن در این منزل را مورد ضرب‌وشتم و اهانت قرار دادند. این یورش وحشیانه به حدی شدید بود که منجر به زخمی‌شدن تعدادی از ساکنان منزل گردید.
در این یورش وحشیانه علاوه بر آقای سید مرتضی محجوبی آقایان فرشید محجوبی فرزند ایشان، حمید باقری، وحید عباس زاده، مهدی‌پور صدام، علی باقری و حسین بصری دستگیر شدند. دستگیر شدگان به زندان مرکزی اصفهان منتقل شدند.

پس از انتشار خبر دستگیری سید مرتضی محجوبی یکی از مشایخ بزرگ سلسلۀ گنابادی که اخیراً از ملایر به اصفهان جهت دیدار با پیروانش مسافرت کرده بود. اکثر پیروان دراویش در اصفهان و سایر شهرستانهای اطراف به سوی زندان مرکزی اصفهان حرکت کردند و تا ساعت انتشار این خبر نزدیگ به ۱۵۰۰ نفر در مقابل این زندان تجمع کردند.
هم‌چنین بنابه گفتۀ پیروان دراویش پس از انتشار خبر دستگیری آقای محجوبی به سایر شهرستانها، تعداد زیادی از پیروان آنها بسوی اصفهان در حال حرکت هستند. دراویش اعلام کردند که دستگیری، ضرب‌وشتم و اهانت به مشایخ خود را تحمل نمی‌کنند و تا آزادی او از مقابل زندان پراکنده نخواهند شد.
از طرفی دیگر نیروهای سرکوبگر با کشیدن کلت کمری و سایر سللاحها بسوی دراویش تجمع کننده سعی در پراکنده کردن آنها را دارند ولی هیچ کدام از آنها حاضر به ترک محل نیست. جو مقابل زندان بسیار متشنج است و هر لحظه احتمال یورش نیروهای سرکوبگر به دراویش وجود دارد.

در پی حضور گسترده دراویش گنابادی در مقابل زندان مرکزی اصفهان، آقای محجوبی شیخ این طریقت عرفانی، پس از ۵ ساعت بازداشت در زندان مرکزی شهرستان اصفهان ساعت چهار و پانزده دقیقه بامداد دوشنبه ۱۲ دی ماه آزاد شد.

به گزارش سایت مجذوبان نور، آقای محجوبی و فرزند ایشان در حالی که جمعیت زیادی به‌دنبال خودرو حامل آنها روانه شده بود، در منزل یکی از دراویش ساکن اصفهان مستقر شدند.
لازم به ذکر است دیگر بازداشت‌شدگان این حادثه هنوز در اسارت به‌سر می‌برند و دراویش گنابادی نیز هم‌چنان به سمت شهرستان اصفهان در حرکت هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2b06d00-7890-4a28-a555-80774ab43e84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات