728 x 90

-

جهان رسانه – دوشنبه ۲۲آذر ۱۳۸۹

-

رسانه ها
رسانه ها
سرتیر روزنامه‌های امروز:
تایمز - فراخوان بیش از 80 هنرمند و سیاست‌مدار در صفحه اول تایمز لندن علیه قربانی حکم سنگسار در ایران
رویتر: (بیش از 80) هنرمند و سیاست‌مدار نامه‌یی برای آزادی آشتیانی در ایران نوشتند
آسوشیتدپرس: تلگرامها نگرانی آمریکا را نسبت به طرح سوئیس (در ارتباط با) ایران نشان می‌دهد
وال استریت ژورنال: حمله تروریستی در استکهلم، باعث هشیاری سوئد می‌شود
هرالد تریبیون بین‌المللی: دور تازه‌یی از مهاجرت مسیحیان عراقی
تاگس اشپیگل: تظاهراتهایی در سراسر جهان برای ویکی‌لیکس
فیگارو: برلوسکونی، هفته تمامی خطرها
روزنامه حکومتی مردم سالاری: ۳۰۰۰هزار پروژه ورزشی نیمه‌کاره در ایران

ایران در رسانه‌های بین‌المللی: بیش از 80 هنرمند، شخصیت علمی و سیاست‌مدار طی نامه سرگشاده‌یی به آزادی سکینه آشتیانی فراخوان دادند. این فراخوان در صفحه اول شماره روز دوشنبه تایمز لندن چاپ شده است. مطبوعات دیگری هم به این موضوع پرداخته‌اند.
رویتر: هنرمندان و سیاست‌مداران نامه‌یی برای آزادی آشتیانی در ایران نوشتند
این شخصیتها از جمله عبارتند از: کاترین اشتون، اد میلیبند، رئیس حزب کارگر انگلیس، برنارد کوشنر، هم‌چنین برتران دولانوئه Delanoe شهردار پاریس، استینگ، خواننده معروف انگلیسی و هنرپیشه‌های سرشناسی مثل رابرت دنیرو و رابرت ردفورد.
آنها خطاب به خامنه‌ای و احمدی‌نژاد تأکید کرده‌اند: «سکینه آشتیانی به‌قدر کافی رنج کشیده است» و هم‌چنین خواستار آزادی فوری پسر و وکیل سکینه آشتیانی شده‌اند.
آسوشیتدپرس: تلگرامها نگرانی آمریکا را نسبت به طرح سوئیس (در ارتباط با) ایران نشان می‌دهد. این خبرگزاری با استناد به اسناد فاش‌شده از سوی ویکی‌لیکس نوشته است: دیپلوماتهای آمریکا نسبت به تلاشهای یک‌جانبه سوئیس در مذاکرات هسته‌یی با رژیم ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند این اقدام ”پیام اشتباهی“ فرستاده و فشار بین‌المللی را بر روی رژیم کاهش داده است. در تلگرام مربوطه که نوشته سفیر آمریکا در برن است، گفته شده: به‌نظر می‌رسد میشلین کالمی-ری MichelineCalmy-Rey وزیر خارجه سوئیس، این طرح را بیشتر با هدف برجسته‌ کردن چهره خودش پیش برده است.

حرف روز (رسانه‌های جهان):
پیامدهای حملات تروریستی در سوئد یکی از خبرهایی است که بسیاری از مطبوعات دنیا به آن پرداخته‌اند، این خبر و سایر اخبار رسانه‌های جهان به قرار زیر است:
وال استریت ژورنال: حمله تروریستی در استکهلم، باعث هشیاری سوئد می‌شود
تاگس اشپیگل: «سوءقصد در استکهلم مقامات آلمان را هوشیار کرد»، این مقاله علاوه بر جزئیات این اقدام در پایتخت سوئد به تاثیرات آن بر آلمان پرداخته است. یک مقام امور داخلی برلین فوراً با شنیدن این خبر با مقامات پلیس تماس گرفته و گفته است که فعلاً هیچ ارتباطی بین این سوءقصد و آلمان وجود ندارد و وضعیت پایتخت آلمان مانند قبل باقی خواهد ماند.
هرالد تریبیون بین‌المللی: بعد از 2انفجار، سوئد نیروها را در استکهلم افزایش می‌دهد. این روزنامه در ادامه ‌می‌افزاید: صرف‌نظر از ماهیت بمب‌گذاریها، این اقدام، سوئد را شوکه کرده است، چون این کشور به مسالمت‌آمیز بودن و ثباتش افتخار می‌کند.
هرالد تریبیون بین‌المللی گزارش دیگری دارد با عنوان «دور تازه‌یی از مهاجرت مسیحیان عراقی» که در آن نوشته است که در پی خشونتهای اخیر علیه جامعه مسیحیان، بسیاری از آنها به شمال عراق یا به خارج از کشور گریخته‌اند. آنها به‌طور فزاینده‌یی نگرانند که نیروهای امنیتی نمی‌توانند و حتی نمی‌خواهند از آنها حفاظت کنند.
فیگارو: برلوسکونی، هفته تمامی خطرها. سیلیو برلوسکونی... ریسک درخواست رأی اعتماد در پارلمان ایتالیا را که فردا (انجام می‌شود) پذیرفت. در صورت شکست، او به‌همراه دولتش سقوط خواهد کرد.
فیگارو: «بهره رکورد برای رنو در سال ۲۰۱۰». احتمالاً در پایان سال میلادی، فروش خودروهای این شرکت نزدیک به 2میلیون و 600هزار خودرو خواهد رسید. بهره خالص هم می‌تواند به 3میلیارد و 300میلیون یورو در این سال برسد.
تاگس اشپیگل: «تظاهراتهایی در سراسر جهان برای ویکی‌لیکس». هزاران نفر در آخر هفته گذشته برای آزادی جولیان آسانج مؤسس ویکی‌لیکس تظاهرات کردند؛ اعتراضها از جمله در اسپانیا، استرالیا و کشورهای آمریکای لاتین صورت گرفته است.

خبرهای مربوط به رژیم:
صفحه اول اکثر روزنامه‌های رژیم نمایشگر جوسازی نیروهای بسیجی علیه سفیر انگلستان است، همراه با تصویرهایی از سوزاندن پرچم این کشور.
جهان صنعت: رسیدن آتش «گلستان» به گیلان و مازندران
قدس: هیچ امیدی جز بارش باران نداریم.
خراسان: تجهیزات بارورسازی ابرها در کشور چیزی در حد صفر.
اقتصاد پویا: سرمایه‌گذاران خارجی برای ثبت شرکت، دیگر مجوز نمی‌خواهند.

بحران روز:
بحران روز رژیم چیست؟ طرح ضد‌مردمی حذف یارانه‌ها یا وحشت از مراسم پیش عاشورا؟ آثار وحشت از مراسم عاشورا را از توئیتر و فیس‌بوک تا در و دیوار خیابانها دیده‌اید، حالا کوتاه حذف یارانه‌ها را از روزنامه حکومتی ابرار بشنوید:
مصباحی مقدم: ابعاد اصلی اجرای هدفمندی یارانه‌ها از سال آینده مشخص می‌شود
ابرار: عضو کمیسیون برنامه و بودجه: یارانه نقدی کفاف هزینه‌های کارمندان و کارگران را نمی‌کند

چند عنوان دیگر از رسانه‌های رژیم:
خراسان:
مشاوران رئیس‌جمهور در امور بین‌الملل یا دستگاه دیپلوماسی موازی
مردم‌سالاری: ورزشگاهها در ایران قبل از بهره‌برداری به تاریخ می‌پیوندند. 3هزار پروژه ورزشی نیمه‌کاره در ایران
ابتکار: تاخیر در اعلام نرخ رشد اقتصادی 28ماهه شد، قفل دستوری بر آمارهای بانک مرکزی
ابرار: عضو کمیسیون امنیت ملی مذاکرات 1+5 با ایران در ترکیه نتیجه‌ای نخواهد داشت

از این طرف و آن طرف:
واشنگتن‌پست: «بی‌خانمان حامی بی‌خانمانها در واشنگتن». این عنوان یک گزارش است درباره سرگذشت یک بی‌خانمان شهر واشنگتن در صفحه اول واشنگتن‌پست؛ با این‌که او هیچ سرپناهی ندارد، ولی وکالت بی‌سرپناهان را به عهده گرفته است. اریک شپتک، 41ساله، با ۴۵۵۸دوست در فیس‌بوک، 830دنباله‌رو در توئیتر، 2وبلاگ و یک آدرس ایمیل حاوی ۱۶۰۰پیام خوانده‌ نشده. با وجود همه اینها او یک چیز ندارد و آن یک خانه و سر پناه است. اریک طی 15سال اخیر وقتش را صرف جلب توجهات به مشکل بی‌پناهان و بی‌خانمانها در واشنگتن کرده و حالا او حتی حاضر نیست که یک شغل داشته باشد که به فعالیتهای اینترتیش در این رابطه صدمه‌یی وارد بشود. او می‌خواهد با ایمیل، فیس‌بوک و غولهای ایمیلی در اینترنت، تغییر ایجاد کند.
گاردین: «بابا‌نوئل‌ها برای (امور) خیریه می‌دوند». صدها بابا‌نوئل در ادینبورو پایتخت اسکاتلند در این برنامه که به‌منظور جمع‌آوری پول برای یک سازمان خیریه کودکان برگزار شده، شرکت کردند.
واشینگتن‌تایمز: «رویای یک کریسمس سفید». تصویر خودرویی است در Traverse City در ایالت میشیگان آمریکا که در حال حمل‌ونقل یک درخت کاج کریسمس است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/401079f7-93f9-4890-a866-6052b4bbc8fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات