728 x 90

صدور تروريزم رژيم در جهان ,احتمال حمله نظامي,افشاگ

نگرانی کشورهای عربی از اوضاع عراق

-

حسنی مبارک و باراک اوباما
حسنی مبارک و باراک اوباما
«باید جلو دخالت رژیم ایران در عراق را گرفت»، این درخواست حسنی مبارک، رئیس‌جمهور مصر، از دولت آمریکاست که گوشه‌یی از نگرانی کشورهای عربی را منعکس می‌کند.
بخشی از اسناد وزارت‌خارجه آمریکا که توسط سایت ویکی‌لیکس فاش شده، نگرانی کشورهای عربی را از دخالتهای رژیم ایران در عراق نشان می‌دهد. سی.ان.ان گفت: در میان هزاران نسخه از اسناد و تلگرامهایی که توسط ویکی‌لیکس منتشر شده، یک تلگراف وجود دارد که سخنان حسنی مبارک، رئیس‌جمهور مصر، را فاش کرده که به آمریکا نصیحت کرده: از خیر برقراری دموکراسی در عراق بگذر و یک دیکتاتور جدید در این کشور حاکم کن تا بتواند جلوی رژیم ایران را بگیرد.
در سندی آمده است: حسنی مبارک در حضور هیأتی از اعضای کنگره آمریکا که از مصر دیدار می‌کردند، به جرج بوش رئیس‌جمهور سابق پیام فرستاده و علیه حمله به عراق هشدار داده بود. وی از اشتباهات آمریکا در قبال حاکمان شیعی سخن گفته بود.
در سندی که سفیر آمریکا در قاهره در فوریه ۲۰۰۹ نوشته است، به دیدار حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری مصر، با جورج میچل، نماینده باراک اوباما در خاورمیانه، اشاره شده است. سفیر آمریکا در قاهره می‌نویسد: مبارک نفرت خاصی از رژیم ایران دارد و پشت سر هم از آنها به‌عنوان دروغگو یاد می‌کند و آنها را به بی‌ثبات کردن مصر و منطقه متهم می‌کند.
در یک سند دیگری گفته شده مصر از رژیم ایران به‌عنوان شیطان و یک خطر بالقوه نام می‌برد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4061589a-6a5a-4dd4-a1b2-21da2b894dfc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات