728 x 90

دخالت رژيم در عراق,انفجارات عراق,اعتراض عليه مالكي

تحولات عراق در 24ساعت گذشته

-

شیخ حارث الضاری، دبیرکل هیأت علمای مسلمین
شیخ حارث الضاری، دبیرکل هیأت علمای مسلمین
تأکید ژنرال رالف بیکر، از فرماندهان نیروهای آمریکایی در عراق، بر حمایت رژیم ایران از شبه‌نظامیان و کشف بمبهای ساخت رژیم در استان بابل، موضع‌گیری بی‌سابقه و شدید‌اللحن حارث الضاری، دبیرکل هیأت علمای مسلمین، علیه مالکی و توصیف دوران نخست‌وزیری مالکی به‌عنوان بدترین دورانی که عراق از زمان ورود اسلام به این کشور تا به‌حال شاهد آن بوده است و اظهار رضایت العراقیه از مذاکرات ایاد علاوی با بارزانی در مورد تشکیل دولت، از مهمترین تحولات عراق بود.

ژنرال رالف بیکر، فرمانده نیروهای آمریکایی در دو استان بغداد و الانبار، طی یک کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد: رژیم ایران از عملیات تروریستی گروههای ویژه در عراق حمایت می‌کند.
همزمان تلویزیون الشرقیه به‌نقل از فرماندهی پلیس بابل اعلام کرد: دو بسته انفجاری از نوع بزرگ و ساخت رژیم ایران و مجهز به دستگاه کنترل از راه دور را خنثی کرده است. فرماندهی پلیس بابل اعلام کرد این نشانه‌یی جدید از استمرار ورود سلاح ساخت رژیم ایران به عراق می‌باشد.

در همین حال شیخ حارث الضاری، دبیرکل هیأت علمای مسلمین، در یک موضع‌گیری بی‌سابقه در مصاحبه با تلویزیون الجزیره گفت: دوران حکومت نوری مالکی بدترین دورانی است که ما در عراق از زمان ورود اسلام تا به‌حال شاهد آن بوده‌ایم. در دوران حکومت مالکی حدود یک میلیون عراقی کشته شده‌اند و بیش از نیم میلیون تن از مردم در همین مدت دستگیر گردیده‌اند. وی افزود: بیش از 350میلیارد دلار در رابطه با پروژه‌های غیرواقعی و چیزهای بی‌اهمیت مصرف شده است که بخش زیادی از آن به سرقت رفته و به بانکهای خارج منتقل شده است.

در همین حال همزمان با اوجگیری ترور و ناامنی در عراق، تلویزیون الشرقیه از خلع‌سلاح محافظین طلال الزوبعی، عضو العراقیه، در منطقه ابوغریب خبر داد.

به موازات این تحولات، محمد علاوی، از رهبران العراقیه، گفت: در نشست اخیر بین علاوی و بارزانی همه مشکلات با صراحت مورد بحث قرار گرفت و پیشنهادهای مهمی درباره تشکیل دولت که با شرکت ائتلاف کردستانی خواهد بود، بررسی شد.
محمد علاوی گفت: دیدار سه‌جانبه‌ای نیز بین علاوی، بارزانی و خلیل‌زاد صورت گرفته است.

ایاد علاوی، رهبر العراقیه نیز گفت: فرهنگ جدیدی در صحبت و روابط بین العراقیه و ائتلاف فراکسیونهای کردستانی وجود دارد.

ظافر العانی، از رهبران العراقیه، گفتگوهای میان ایاد علاوی و بارزانی، رئیس منطقه کردستان را بسیار مثبت دانست و گفت: نزدیکی زیادی بین العراقیه و اتحاد کردی وجود دارد.

همزمان مخالفتها با اتحاد موسوم به اتحاد ملی افزایش یافته است. طارق الهاشمی، معاون رئیس‌جمهور عراق، گفت: این اتحاد تنها در عرض چند دقیقه در کنفرانس مطبوعاتی ظاهر شد… این اتحادی است که شبانه درست شد و تنها یک هدف داشت و آن هم از بین بردن یا محروم کردن العراقیه از حق قانونی و انتخاباتیش و چیز دیگری نبود. ما کار انجام شده را نخواهیم پذیرفت، سیاست گردن‌گذاشتن را نخواهیم پذیرفت.

ظافر العانی گفت: العراقیه با به‌اصطلاح اتحاد ملی همکاری نخواهد کرد چرا که آن را ذینفع نمی‌داند.
حیدر الملا، سخنگوی العراقیه، گفت: ما با چیزی به اسم اتحاد ملی تعامل نمی‌کنیم.

از سوی دیگر همزمان با تلاشهای مذبوحانه رژیم ایران برای نخست‌وزیری مجدد نوری مالکی، نیروهای ملی و شخصیتهای سیاسی، مخالفت با مالکی را به شکل جدیتری دنبال می‌کنند. اسامه النجیفی، از رهبران العراقیه، تأکید نمود: العراقیه به نوری مالکی اجازه نمی‌دهد که بار دیگر مسئولیت نخست‌وزیری را برعهده بگیرد.

همزمان بهاءالاعرجی، از رهبران جریان صدر، خبر موافقت جریان صدر با نخست‌وزیری مجدد نوری مالکی را تکذیب کرد و گفت: ما در جریان صدر، این خبر را با اسم مشخص تکذیب می‌کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7e8a26a2-717f-46f5-a60b-838fdc6bb31e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات