728 x 90

-

قتل یک جوان بلوچ، بر اثر تیراندازی ماموران سرکوبگر رژیم

-

سیستان و بلوچستان
سیستان و بلوچستان
”انجمن فعالان حقوق‌بشر بلوچستان“ روز یکشنبه اعلام کرد: ماموران کلانتری نوزده زاهدان روز چهارشنبه هفته گذشته (۲۰ مرداد) به طرف یک دستگاه پژو ۵۰۴ آتش گشودند که بر اثر آن راننده پژو در دم کشته شد.
راننده خودرو فردی به نام ”خدانظر نارویی“ بوده که برای امرارومعاش خود و خانواده‌اش اقدام به حمل سوخت از زاهدان به مقصد شهرستان سراوان کرده بود.

از آن‌جا که جوانان بلوچ به دلایل قومی و مذهبی از شغلهای مختلف محروم هستند، پدیده حمل مواد سوختی از مناطق مختلف و رساندن آنها به مناطق مرزی، تنها راه درآمدی است که تعداد زیادی برای ادامه حیات خود و خانواده‌شان برگزیده‌اند.
بیشترین تعداد خودروهای این افراد قسطی خریداری شده و آنها برای پرداخت اقساط خود مجبور هستند به حمل سوخت و یا حمل کالاهای قاچاق روی آورند، اما این کار همیشه با موفقیت همراه نبوده یا این‌که فرد در دام نیروهای انتظامی رژیم افتاده و خودرواش توقیف شده و یا هم‌چون خدانظر نارویی و صدها جوان دیگر توسط نیروهای انتظامی کشته شده‌اند.
خبرگزاریهای حکومتی نیز در این موارد جهت سرپوش گذاشتن واقعیت، علت مرگ آنها را انحراف خودروها از مسیر جاده عنوان کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3fb5344d-5644-4590-b2b1-21fa42167124"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات