728 x 90

اتمي رژيم ,اعمال تحريمات عليه رژيم,

رئیس دوره‌یی شورای امنیت: دور چهارم تحریمهای رژیم ایران تا ده روز دیگر

-

شورای امنیت ملل متحد
شورای امنیت ملل متحد
کلود هلر سفیر مکزیک در سازمان ملل‌متحد و رئیس شورای امنیت گفت که رای‌گیری در مورد دور چهارم تحریمهای بین‌المللی علیه رژیم ایران به‌زودی و احتمالا در ده روز آینده انجام خواهد شد.
وی افزود: کارشناسان از 15 کشور بر روی سند پیش نویس آمریکا در حال بحث هستند و هیأتی از کشورهای عضو غیردائم شورای امنیت منتظر ضمائمی هستند که فهرست نامهای اشخاص و شرکتهایی را که بایستی در لیست سیاه سازمان ملل‌متحد قرار گیرند؛ ارائه دهد.

سفیر مکزیک در سازمان ملل‌متحد گفت، ”درک من این است که کشورهای بانی قطعنامه خواهان اقدام بلادرنگ شورای امنیت می‌باشند، که یک رای گیری… در 10روز آینده صورت گیرد“ . وی گفت، ”ما هنوز یک تاریخ دقیق نداریم“ .

خبرگزاری رویتر با مخابره این خبر افزود: دیپلماتهای غربی به شرط ناشناس ماندن گفتند که 6 کشور (آمریکا، انگلستان، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) امیدوارند که این فهرست ضمائم - که بایستی توسط وزیران مالی مورد سنجش قرار گیرد- تا آخر این هفته به 10 عضو دوره‌یی شورای امنیت تحویل داده شود.

این فهرست ضمائم، شامل اشخاص یا شرکتهایی است که توسط سپاه پاسداران کنترل می‌شوند و نهادهایی که متعلق به خطوط کشتیرانی رژیم ایران و دیگر اشخاص و کمپانیهای مرتبط به برنامه‌های اتمی و موشکی این رژیم است و در معرض انجماد دارایی و ممنوعیت سفر هستند را در برمی‌گیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6fe43e8c-5ff0-4d60-a3da-adf75b5bc4f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات