728 x 90

-

کلوتید رایس آزاد می‌شود

-

کلوتید رایس محقق فرانسوی که توسط حکومت آخوندی متهم به جاسوسی شده است
کلوتید رایس محقق فرانسوی که توسط حکومت آخوندی متهم به جاسوسی شده است
وکیل کلوتید رایس، یک محقق فرانسوی که در ماه ژوئیه که به اتهام شرکت در تظاهرات علیه تظاهرات مناقشه آمیز ریاست جمهوری دستگیر شده بود، روز شنبه گفت که وی به‌زودی آزاد خواهد شد.

محمدعلی مهدوی ثابت گفت که یک دادگاه حکم داده که او می‌تواند ایران را ترک کند. این حکم او را تبرئه نکرده ولی گفته است که می‌تواند از کشور خارج شود.

مهدوی گفت دادگاه دیگری در روز یکشنبه برای تأیید این حکم و پس دادن پاسپورت رایس تشکیل خواهد شد.
گفتنی است روز ۲۶ فروردین (۱۵ آوریل)، دادگاه فرانسه با درخواست آمریکا برای استرداد کاکاوند، یک مهندس ایرانی، مخالفت کردند. کاکاوند توسط مقامات آمریکایی متهم به خرید تکنولوژی حساس و صدور غیرقانونی آنها به ایران شده بود. آمریکا خواهان این بود که مجید کاکاوند، ۳۷ ساله، را به اتهام نقض قوانین صادرات تکنولوژی دو کاربرده که ممکن است برای مقاصد نظامی مورد استفاده قرار گیرد، محاکمه کند.
مجید کاکاوند چند روز بعد آزاد شد و به ایران بازگشت.

روز ۲۲ اردیبهشت (۱۲ مه) سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه اظهار امیدواری کرد که با آزادی مجید کاکاوند تصمیم‌گیری سریعی از سوی قوه‌قضائیه ایران پیرامون آزادی رایس صورت گیرد.

سخنگوی وزارت‌خارجه گفت: برنارد کوشنر، بسیار به سرنوشت رایس توجه دارد. او به‌طور منظم تلفنی با او صحبت می‌کند. سفیر ما در تهران نیز آن را دنبال می‌کند. ما یادآوری می‌کنیم که رایس بیگناه است. بقیه‌اش یک دعوی قضایی است، که ما از آن بی‌اطلاع هستیم. سخنگوی ایرانی گفته که انتظار می‌رود تصمیم‌گیری سریعی از طرف قوه‌قضائیه ایران صورت گیرد، چه خوب که این خواسته ما هم هست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4ad75d5-e338-461f-b388-98b6b56fb9be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات