728 x 90

انتخابات عراق,

رهبران لیست العراقیه نسبت به باز شماری آراء واکنش نشان دادند

-

شمارش آرای انتخابات عراق
شمارش آرای انتخابات عراق
دکتر ایاد علاوی رئیس لیست العراقیه در واکنش نسبت به حکم هیأت استیناف مبنی بر شمارش مجدد آرا در استان بغداد، گفت در صورتی که اراده و خواست مردم مصادره شود و یا قانون زیر پا گذاشته شود، در آن صورت تمامی گزینه‌ها مطرح خواهند بود.

دکتر طارق الهاشمی معاون رئیس‌جمهور عراق نیز گفت لیست العراقیه با شمارش مجدد آرا مخالفتی ندارد، به شرط اینکه این کار تحت نظارت یک ارگان بیطرف صورت گیرد.
وی افزود: معتقدم که کاری بسیار حساس است و باید نظارت ناظرین بر اینکار از سوی یک ارگان بیطرف مثل سازمان ملل را تضمین نمود.

دکتر مصطفی الهیتی از رهبران لیست العراقیه نیز در مصاحبه با تلویزیون الرافدین گفت: اگر در شمارش دستی آراء عدالت وجود داشته باشد خوب است ولی اگر اینکار یکی از شیوه‌های به تاخیر انداختن تشکیل دولت است فرق می‌کند… . بنظر می‌رسد که دستگاه قضایی عراق در این پروسه مواضع خوبی نداشته است و این از زمان مطرح شدن موضوع ریشه‌کنی بعث شروع شده است که یک اخلال در ارگان قضایی عراق است.

هم‌چنین فتاح الشیخ سخنگوی مطبوعاتی لیست العراقیه گفت بیم آن می‌رود که بازشماری دستی آراء باعث خلاء قانونی و امنیتی و تأخیر در تشکیل دولت شود. وی که با تلویزوین الجزیره مصاحبه می‌کرد افزود: لیست العراقیه نیز خواهان بازشماری آراء در استانهای جنوبی است چرا که بنا‌به گفته وی در آن‌جا نیز تقلب صورت گرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e08d1eb-8fbc-4765-b10c-ab4eb0666995"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات