728 x 90

انتخابات عراق,دخالت رژيم در عراق,

رؤیاهای برباد رفته آخوندها در عراق، از زبان «ننگین‌نامه کیهان»

-

دخالتهای آخوندها در عراق
دخالتهای آخوندها در عراق
روزنامه حکومتی کیهان در یادداشت سیاسی خود تحت عنوان ”چارچوب انتخاب دولت آینده عراق“ نوشت:
در طی هفته‌های پس از انتخابات 16اسفند عراق، آمریکاییها و هم پیمانان منطقه‌ای آنان اصرار زیادی دارند تا همه باور کنند که شرایط سیاسی عراق تغییر کرده و آنان توانسته‌اند مهمترین دغدغه خود- باز تولید نظام دینی در عراق که با واژه «نفوذ ایران در عراق» را از میان بردارند.

ارگان ولی‌فقیه ارتجاع در ادامه نوشت: عدم وحدت انتخاباتی شیعیان و حضور با دو لیست برای آمریکا و هم پیمان منطقه‌یی آن یک «علامت خوب» به حساب می‌آمد. آمریکاییها و سعودیها با ساده‌اندیشی و ساده‌سازی صورت پیچیده مسأله وعده دادند که «همه چیز» در عراق دگرگون می‌شود. گفتنی است که ائتلاف شیعیان متحد ایران در مجلس اول - با کسب 19 کرسی جبرانی- به 128 کرسی از 275 کرسی پارلمان دست یافته بودند، … … این ائتلاف در مجلس دوم عراق- با کسب 4 کرسی جبرانی- به 159 کرسی پارلمان دست یافته‌اند هم‌چنین در طول سالهای گذشته، ایران همکاری صمیمانه و موثری با مقامات و مسئولین عراقی داشته‌اند به گونه‌ای که می‌توان گفت عراقیها برترین رابطه را طی 6-5سال گذشته با ایران داشته‌اند. ایران اولین کشوری بود که سفارت خود را پس از استقرار دولت جدید عراق در بغداد فعال نمود. این سفارت خانه سیاست ثابت ایران در عراق را مدیریت کرد.

کیهان آخوندی سپس نوشت: آمریکاییها وانمود می‌کنند که از نفوذ ایران در عراق کاسته شده است و حال آن شیعیان عراق، ایران را مطمئن‌ترین کشور در حمایت از خود به حساب می‌آورند.
آمریکا و عربستان در طول یک سال گذشته به متهم کردن مالکی و حکیم و… ، به وابستگی به ایران و ترجیح منافع ایران به منافع عراق بود و البته مالکی هم بارها از ایران به‌طور رسمی رفع اتهام کرده بود. با چشم‌انداز کنونی که از امنیت و ثبات بیشتر عراق خبر می‌دهد، شرایط برای خروج نظامیان متجاوز آمریکا از عراق فراهم‌تر می‌شود و این بستری است که روی بهبود شرایط امنیتی و سیاسی منطقه خاورمیانه هم اثر خواهد گذاشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3b834f4b-933c-462e-b7dd-f2b3117d199a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات