728 x 90

234حمايت آمريكا,

قطعنامه کنگره آمریکا، خشونت دولت عراق علیه ساکنان اشرف را محکوم می‌کند

-

کنفرانس مطبوعاتی اعضای کنگره آمریکا
کنفرانس مطبوعاتی اعضای کنگره آمریکا
مرکز تحقیقات کنگره آمریکا، در گزارشی تحت عنوان «ایران: نگرانیها و عکس‌العملهای سیاست آمریکا»، در مورد قطعنامه اکثریت کنگره آمریکا در حمایت از حقوق مجاهدان اشرف نوشت:
«قطعنامه شماره 704 کنگره آمریکا، خشونت دولت عراق علیه ساکنان اشرف را محکوم می‌کند و از دولت آمریکا می‌خواهد «تمامی گامهای ضروری و مناسب» را برای حفاظت ساکنان اشرف طبق قوانین بین‌المللی و تعهدهای پیمانهای آمریکا بردارد».
گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا در مورد حذف نام مجاهدین از لیست تروریستی اتحادیه اروپا می‌نویسد: در 27ژانویه 2009 اتحادیه اروپا این سازمان را از لیست گروههای تروریستی خارج کرد. این گروه در سال2002 توسط اتحادیه اروپا نامگذاری شده بود، اما در ما مه 2008 دادگاه استیناف انگلستان با تأکید بر این که دولت انگلیس نتوانسته هیچ‌گونه مدرکی در مورد تروریست بودن این گروه ارائه دهد، حکم کرد که این سازمان نباید یک سازمان تروریستی تلقی شود.

گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا، ضمن اشاره به شکایت رسمی مجاهدین علیه برچسب وزارت‌خارجه آمریکا به درخواست دیکتاتوری آخوندی، می‌نویسد: سازمان مجاهدین خلق ایران می‌گوید ایالات متحده با حفظ نام این سازمان در لیست سازمانهای تروریستی، به‌طور غیرعادلانه‌یی در مقابل فعالیتهای آن در جنبش فزاینده اپوزیسیون مانع ایجاد می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f1cee10e-d671-4463-b398-55a146bb4c24"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات