728 x 90

توطئه خانواده عليه اشرف,

5سازمان حقوق‌بشری از مصر، لبنان، فلسطین و سوریه خواهان لغو محاصره اشرف و توقف شکنجه روانی ساکنان آن شدند

-

شهر اشرف
شهر اشرف
5سازمان حقوق‌بشری از کشورهای عربی، در نامه‌های جداگانه‌یی به دبیرکل ملل‌متحد خواهان پایان دادن به محاصره ظالمانه اشرف و توقف شکنجه روانی ساکنین آن توسط مزدوران اطلاعات رژیم آخوندی شدند

همزمان با نمایش مسخره و تکراری وزارت اطلاعات رژیم آخوندها و اعزام شماری از مزدوران شکنجه روانی و اعمال فشار بر مجاهدان اشرف و تشدید محاصره ظالمانه و ضدانسانی اشرف توسط کمیته عراقی سرکوب اشرف، 5سازمان حقوق‌بشری از کشورهای مصر، لبنان، فلسطین و سوریه ضمن نامه‌هایی از دبیرکل ملل متحد، نماینده ویژه دبیرکل و هیأت همیاری ملل‌متحد در عراق و سفیر و فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق خواهان اقدام فوری برای لغو محاصره ظالمانه اشرف و هم‌چنین پایان دادن به شکنجه روانی ساکنین اشرف گردیدند.

مرکز هشام مبارک مصر برای قانون با اشاره به حضور مزدورانی که مستقیماً و تحت نظر سرویس‌های اطلاعاتی عراق که از تهران دستور می‌گیرند، این اقدام را یک طرح مطبوعاتی از قبل برنامه‌ریزی شده دانسته و ضمن اشاره به عدم اجازه ورود هیچ یک از خانواده‌های ساکنان اشرف طی 14ماه گذشته و هم‌چنین خبرنگاران این امر را یک تلاش فضیحت بار می‌شمارد.

جریان آزاد شیعیه لبنان با تأکید بر اینکه ساکنین اشرف اهداف استراتژیک رژیم فاشیستی ایران و دست نشاندگانش در عراق هستند و هدف رژیم ایران تعطیلی اشرف و یا به‌زور جابجا کردن آنها را در داخل عراق است، خواهان دخالت سریع دبیرکل ملل‌متحد و خاتمه دادن به محاصره اشرف گردید.

لیگ حقوق‌بشر سوریه ضمن محکوم کردن توطئه فضیحت بار برای وارد آوردن فشار روانی به ساکنان اشرف، این امر را زمینه‌سازی برای اقدامات خشونت‌بار دیگری دانست و از دبیرکل ملل‌متحد خواهان دخالت سریع جهت خاتمه دادن به محاصره اشرف و مسئول دانستن مالکی در مورد ممنوعیت ورود غذا، دارو و نیازهای انساندوستانه ساکنین اشرف شد.

اتحادیه نویسندگان عرب خواستار دسترسی بدون محدودیت اعضای خانواده‌ها، وکلا، پارلمانترها و سازمانهای حقوق‌بشری برای بررسی فشارهای رژیم ایران و ممانعت از هر گونه حمله دیگری به اشرف شده و روی توقف هر چه سریعتر شکنجه روانی ساکنین اشرف تأکید نمود.

بنیاد عربی برای حمایت از حقوق‌بشر ضمن اشاره به ممنوعیت ورود خانواده‌های ساکنین اشرف توسط نیروهای عراقی و ممنوعیت ورود خبرنگار به اشرف بجز صحنه‌های ترتیب داده شده توسط نیروهای امنیتی عراق خواهان برداشته شدن محاصره و پایان دادن به شکنجه روانی ساکنین اشرف با دخالت دبیرکل ملل‌متحد شده و با تأکید روی مزدوری عناصر مورد استفاده نیروهای امنیتی عراق، ادعای اینکه رهبران اشرف اجازه دیدار آنها با عزیزانشان را نمی‌دهند را بی‌اساس خواند.

متن این نامه‌ها بدین شرح است:

«اقدامات سرکوبگرانه علیه ساکنین اشرف»
آقای دبیرکل؛
مطلع شدیم که در خارج از کمپ اشرف افرادی تحت نظر مستقیم سرویسهای اطلاعاتی عراقی که از تهران دستور می‌گیرند با یک طرح مطبوعاتی از قبل برنامه‌ریزی شده تجمع کردند. آنها ادعا می‌کنند از اقوام نزدیک ساکنان اشرف هستند و گوئیا رهبران کمپ اجازه دیدار آنها با عزیزانشان را نمی‌دهند اما واقعیت این است که آنها به‌عنوان مزدوران استخدام شده توسط نیروهای امنیتی عراقی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ظرف 14ماه گذشته نیروهای عراقی به هیچ یک از خانواده‌های ساکنان اشرف اجازه ورود به اشرف را نداده‌اند. هم‌چنین اجازه ورود به هیچ خبرنگاری را به کمپ به جز صحنه‌های ترتیب داده شده توسط نیروهای امنیتی عراق ندادند.

این تلاش فضیحت بار برای وارد آوردن فشار روانی به ساکنان اشرف به منظور فراهم کردن صحنه دیگری برای اقدامات خشونت‌بار است که تا کمپ را تعطیل کنند و ساکنان آن را که اهداف استراتژیک رژیم فاشیستی ایران و دست نشاندگانش در عراق هستند اخراج کنند یا آنها را در داخل عراق به‌زور جابجا کنند.

آقای دبیرکل؛
نمایشات مطبوعاتی از پیش ترتیب داده شده نمی‌تواند این حقیقت را مخفی کند که ساکنین اشرف در 14ماه گذشته از حقوق بنیادینشان به‌خاطر محاصره ضدانسانی اشرف محروم شده‌اند.

ما از جنابعالی می‌خواهیم برای خاتمه دادن به محاصره اشرف بلافاصله دخالت کنند و المالکی را مسئول ممنوعیت ورود غذا، دارو، و نیازهای انساندوستانه ساکنین کمپ بدانند.
ما خواستار دسترسی بدون محدودیت اعضای خانواده‌ها، وکلا، پارلمانترها و سازمانهای حقوق‌بشری برای بررسی شرایط به دور از فشارهای رژیم ایران و برای ممانعت از هرگونه حمله دیگری به کمپ هستیم. و در خواست می‌کنیم شکنجه روانی ساکنین اشرف توسط نفرات اعزامی رژیم ایران هر چه سریعتر متوقف شود

رو نوشت:
- کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد
- نماینده سازمان ملل برای همیاری عراق (یونامی)
- هئیت سازمان ملل برای همیاری عراق (یونامی)
- سفیر ایالات متحده آمریکا در عراق
- فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/adb8756a-de13-4498-a877-0c042a57e112"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات