728 x 90

اتمي رژيم ,22بهمن - قيام,

هیلاری کلینتون: ایران برای دست‌یابی به سلاح هسته‌یی باعث عدم ثبات منطقه است

-

هیلاری کلینتون
هیلاری کلینتون
هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در ”برنامه من واشنگتن“ تلویزیون الجزیره گفت: ایران برای دست‌یابی به سلاح هسته‌یی باعث عدم ثبات منطقه است و ما روی تهدید هسته‌ای ایران متمرکز هستیم. چون تهدید هسته‌ای ایران باعث بی‌ثباتی و نا امنی برای تمامی کشورهای این منطقه خواهد بود. من فکر می‌کنم ایران التزامات توافقنامه منع گسترش سلاحهای هسته‌ای و هم‌چنین برخی از قطعنامه‌های بین‌المللی در رابطه با سلاحهای هسته‌ای را نقض می‌کند.

ما با کشورهایی که در این منطقه با ما هم عقیده‌اند و هم‌چنین کشورهای آزاد جهان که در نگرانی ما نسبت به جاه‌طلبیهای هسته‌ای ایران سهیم هستند، کار می‌کنیم. جامعه جهانی نیز نگرانی خود را در این رابطه توضیح داده و ما با روسیه، آلمان، فرانسه، انگلیس و چین طی سالهای گذشته کار کرده‌ایم و این موضوع را به شکل مستمر توضیح داده‌ایم که ایران اجازه دست‌یابی به انرژی هسته‌ای ندارد…

ایران سایتهای سری در شهر قم دارد و هم‌چنین ایران پیشنهاد روسیه و ایالات متحده و فرانسه برای دست‌یابی به سوخت هسته‌ای را رد می‌کند… . می‌بینیم که رئیس‌جمهور ایران فرمان شروع برنامه هسته‌ای برای غنی‌سازی را می‌دهد و آنرا به سطحی می‌رساند که باعث نگرانی شده است که این دلیلی است برای دست‌یابی به سلاح هسته ای. هم‌چنین قتل تظاهر کنندگان و اعدام آنها، دستگیری و زندانی کردن تظاهر کنندگان توسط رژیم ایران نگران کننده است.

مجری تلویزیون الجزیره سؤال کرد؛ شما در صحبتهایتان از فشارهای فزاینده آمریکا به ایران صحبت کرده‌اید. بسیاری از مردم در منطقه می‌خواهند بدانند که اگر ایالات متحده آمادگی عملیات نظامی علیه ایران داشته باشد، بعد از بیرون کشیدن نیروهای آمریکایی از عراق است و یا قبل از آن؟

هیلاری کلینتون پاسخ داد: ما جامعه جهانی را گردهم می‌آوریم که فشارهای خود را به ایران از طریق مجازاتهای سازمان ملل با فشار به شرکتهایی که تحت کنترل سپاه پاسداران است، وارد کنند چون معتقدیم همینها هستند که رژیم ایران را پشتیبانی می‌کنند. هم‌چنین می‌خواهیم به همراه دنیا به رژیم ایران پیامی واضح بفرستیم که ما دست روی دست نخواهیم گذاشت تا این رژیم ایران تلاشهای اتمی خود را ادامه دهد امری که کشورهای همجوار و حتی دورتر از آن را تهدید می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a4d022c7-5360-4dce-8dd8-bcf2f49d5a67"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات