728 x 90

انتقال اجباري اشرف,

«مقاومت ایران و جهادش بسوی برپایی حکومت دموکراتیک»

-

دکتر وجیه رئوف
دکتر وجیه رئوف
مرکزاطلاع رسانی مکتوب اردن، مقاله‌یی تحت عنوان ” مقاومت ایران و جهادش بسوی برپایی حکومت دموکراتیک“ به قلم دکتر وجیه رئوف را در حمایت از اشرف، منتشر کرد.

در این مقاله آمده است، هنگامیکه که انقلاب اسلامی در ایران به رهبری خمینی با ادعای برپای حکومت اسلامی صورت گرفت و رژیم شاه سرنگون شد، مردم ایران پنداشتند که این حکومت دینی وضعیت کشور و فرزندانشان را سر و سامان خواهد داد، اما مردم ایران اینک آن دروغ سوء استفاده از دین را پشت سر گذاشتند. آنها نمی‌خواهند زیر ستم بمانند و کشورشان رژیمی سرکوبگر باشد و با همسایگانش خصومت کند. مردم ایران دنبال مطامعی در کشورهای همجوارشان نیستند، بلکه می‌خواهند با تمامی دولتهای همجوار در آرامش زندگی کنند و با همین رویکرد بود که مقاومت مردم ایران پدیدار شد و آغازگر این مقاومت مجاهدین خلق بودند که در برابر سیاستهای رژیم ایران مقاومت بسیار کردند و مورد ظلم و کشتار بسیار قرار گرفتند.
در این میان نباید نقش آقای مسعود رجوی رهبر مقاومت ایران را فراموش کنیم که در سال 1983 شورای ملی مقاومت ایران را تاسیس کرد که این شورا رئیس‌جمهور منتخبش خانم مبارز مریم رجوی را برگزید. وقتی مقاومت مورد تعرض رژیم ظالم آخوندی قرار گرفت، بسیاری از آنان به عراق مهاجرت کردند تا در کمپ اشرف مستقر شوند.
حکومت سابق عراق حفاظت از آنها را تضمین کرد، اما متأسفانه بعد از اشغال عراق… رفتار و گفتار دولت جدید عراق متفاوت بود، رژیم ایران که دشمن عراق قبلی بود اکنون دوست حاکمان عراق شده بود، و نتیجه این دوستی فاسد همدستی دولت عراق با دولت ایران برای سرکوب ساکنان کمپ اشرف و مجاهدین نجیب آن بود. سپس وزارتخانه‌ای در دولت نخست‌وزیر عراق برای محاصره اشرف تشکیل شد، برای گرسنگی دادن بسیاری از آنان و ممانعت از ورود سوخت و رسیدگیهای پزشکی به آنها. این اتفاقات در حالی رخ داد که رژیم ایران تعداد زیادی از تظاهر کنندگان ضدحکومتی را دستگیر کرد، و بیش از 11نفر را تهدید به اعدام و تعداد زیادی را زندانی و شکنجه کرد و برخی را در ملاء عام و در انظار عمومی برای ترساندن مقاومت اعدام کرد.
هم‌چنین بسیاری از خانواده‌های افراد کمپ اشرف را که در ایران بودند برای ترساندن ساکنان این کمپ دستگیر کرد، هم‌چنین در ایران بسیاری از مسیحیان را هنگام جشنهای عید میلاد دستگیر کرد، همزمان در عراق، 36 ایرانی از کمپ اشرف را برای کمک به ایران بازداشت کرده و در بازداشتگاه‌های عراق‌انداختند . من فی‌الواقع از ساکت ماندن دنیا در برابر چنین اعمال قهری در ایران علیه مقاومتی که برای حکومتی مردمی و همسو با تمدن بشری تلاش می‌کند، و هم‌چنین از سکوت آنها در برابر محاصره هزاران نفر در کمپ اشرف متعجب هستم. بهمین جهت از همگان در مصر و در تمام دنیا با هر گرایشی می‌خواهیم که طرفهای ذیربط در تمام جهان را برای رفع ستم از ایرانیان در ایران و عراق، فرابخوانند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6cc00223-9dcd-48cd-8ced-cfc0b78ef106"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات