728 x 90

22بهمن - قيام,

تظاهرات ایرانیان آزاده در کشورهای مختلف جهان در حمایت از خیزش 22بهمن

-

تظاهرات ایرانیان آزاده در لندن  در حمایت از قیام مردم ایران
تظاهرات ایرانیان آزاده در لندن در حمایت از قیام مردم ایران
کشورهای مختلف جهان شاهد تظاهرات و گردهماییهای ایرانیان آزاده و حامیان مقاومت ایران در همبستگی با مردم به‌پاخاسته میهنمان در سالگرد انقلاب 22بهمن بود که با شعار مرگ بر اصل ولایت‌فقیه و مرگ بر خامنه‌ای خواست ملت ایران را برای آزادی و تغییر دیکتاتوری مذهبی فریاد کشیدند.

در این گردهماییها ایرانیان آزاده جامعه جهانی را به قطع روابط دیپلوماتیک با رژیم آخوندی و محکوم کردن جنایات آن فراخواندند. نمایندگان پارلمانها و شخصیتهای سیاسی این کشورها نیز با حضور در تظاهرات هموطنانمان، همبستگی خود را با قیام قهرمانانه مردم ایران اعلام کردند.

ایرانیان آزاده و حامیان مقاومت ایران در لندن در همبستگی با قیام مردم ایران روز شنبه دست به یک تظاهرات در مقابل پارلمان انگلستان در میدان پارلمان شهر لندن دست زدند. و ضمن حمایت از راه حل سوم ارائه شده توسط رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران خانم مریم رجوی از جامعه بین‌المللی و به‌ویژه بریتانیا خواهان قطع روابط دیپلوماتیک و سیاسی و اقتصادی تا آزادی بی‌قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی و توقف اعدامها در ایران گردیدند.

در این تظاهرات شماری از اعضای برجسته مجلسین عوام و اعیان انگلستان و هم‌چنین شخصیتهای مذهبی، حقوق‌بشری و وکلا شرکت و سخنرانی کردند.

لرد کلارک از همپستد عضو مجلس اعیان انگلستان و رئیس سابق حزب کارگر این کشور طی سخنانی گفت:

«اکنون تظاهرات این روزها در خیابانهای ایران یکبار دیگر امید برای آزادی را زنده کرده است و ما در این روز ویژه حمایت خود را از آنها ابراز می‌داریم و به شجاعتشان درود می‌فرستیم.
اعدامها باید متوقف شوند و این قابل قبول نیست که جامعه بین‌المللی در قبال رفتارهای غیرانسانی ساکت بماند.
اجازه بدهید که به مردم ایران بگوییم که آنها تنها نیستند و اجازه بدهید که همین جا کسانی که مسؤل رنج و محنت ساکنان اشرف هستند را نیز محکوم کنیم. و اجازه بدهید از همین جا یک پیام گرم همبستگی با خانم مریم رجوی و به مردم ایران و ساکنان اشرف بفرستیم.
پیام اینست که ما در کنارشان هستیم، و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنیم».

اندرو مکینلی عضو مجلس عوام از حزب کارگر و عضو ارشد کمیسیون خارجه مجلس بریتانیا سخنان خود را با درود به خانم مریم رجوی، هواداران مقاومت در سراسر جهان و زنان و مردان شجاع اشرف آغاز کرد و گفت:
«اعضای مجلس بریتانیا به جمع تبعیدیان شجاع ایرانی در مقابل پارلمان پیوسته‌اند تا یاد کسانی را که برای آزادی ایران جان خود را فدا کرده‌اند بزرگ بدارند اکنون اوضاع در ایران سرکوب شده در حال تغییر است.
آنچه که روزی یک نجوا بود اکنون به یک فریاد تبدیل شده و اوضاع به عقب برنمی‌گردد و رژیم نخواهد توانست خواستهای روزافزون و مشروع مردم ایران را برای آزادی و دمکراسی سرکوب کند…
ما می‌خواهیم به دولتهای اتحادیه اروپا و به‌ویژه به وزارت‌خارجه بریتانیا بگوییم که حالا بهای استمالت را ببینید. استمالت هرگز جواب نداده و نخواهد داد و مطمئنا در رابطه با دولت ایران نیز جواب نخواهد داشت.

آنچه که دولتهای بزرگ جهان باید انجام دهند اعمال یک تحریم جامع بر علیه رژیم است و هیچ چیزی کمتر از این پاسخگو نخواهد بود.
پیام ما به مردم تحت ستم ایران و ساکنان اشرف اینست که از غرب آمریکا تا واشنگتن و نیویورک و از پایتختهای اروپایی، پاریس، لندن، برلین، و رم و سایرنقاط، مقاومت در حال گسترش است و در حال تبدیل شدن به یک رود بزرگ است و به‌زودی به موجی تبدیل می‌شود که رژیم تهران را سرنگون خواهد کرد، پیروزی نزدیک است، به آنهایی که در زندانها تحت شکنجه هستند مصرعی از یک سرود را که پدران ما در این کشور می‌خواندند را می‌گوییم:
پدران ما در سیاهچالها بزنجیر بودند ولی درقلب و اراده پولادینشان آزاد بودند.
زنده باد ایران».


لرد کینگ از وست برومویچ عضو مجلس اعیان بریتانیا از حزب کارگر سخنان خود را با درود به قیام کنندگان در ایران شروع کرد و گفت:
«سیاست استمالت که رژیم را در حمایت از تروریسم ساخت سلاح اتمی و سرکوب مردم خودش گستاخ‌تر کرده و آن ادامه می‌دهد باید پایان یابد. دولت بریتانیا باید با اتخاذ یک سیاست قاطع در قبال رژیم اتخاذ و از تمامی اهرمهای سیاسی و دیپلوماتیک و اقتصادی خود استفاده کند تا رژیم ایران را به توقف اعدام زندانیان سیاسی وادار کند».

کری پولارد نماینده سابق مجلس عوام از حزب کارگر و از حامیان قدیمی مقاومت ایران خواستار قطع روابط غرب با رژیم حاکم بر این شد و سپس افزود:
«می‌خواهم به مردم ایران پیام بدهم و بگویم که به شجاعت آنها در بیان اعتراضاتشان بر علیه رژیم درود میفرستم. من هم‌چنین از موضع خانم رجوی که گفتند استمالت و گفتگو با این رژیم قرون وسطایی بی‌نتیجه است و تنها ملایان را در سرکوب بیشتر مردم ایران گستاخ‌‌تر می‌کند حمایت می‌کنم».

مالکوم فاولر عضو کمیته حقوق‌بشر کانون وکلای بریتانیا گفت :
«پیام قیام 11فوریه اینست که با وجود سرکوب، مردم ایران مبارزه خود را علیه رژیم ادامه می‌دهند تا زمانی که تغیر رژیم محقق شود».

پدر روحانی ویلیام پیرسال طی سخنانی سرکوب وحشیانه مردم ایران توسط ملایان حاکم را محکوم و حمایت خود را از خواستهای دموکراتیک آنها برای تحقق آزادی و دمکراسی ابراز داشت.

پدر روحانی فرنک نالی از حامیان مقاومت ایران و ساکنان اشرف اقدامات سرکوبگرانه رژیم را محکوم کرد. و گفت:
«این بسیار غم انگیز است که کسانی که در قدرت هستند به نام خدا این‌چنین بی‌احترامی را به او بکنند و به کشتار مردم دست بزنند.
ما امیدواریم که جامعه بین‌المللی به تعهدهای خود عمل کنند و روی رژیم ایران فشار بگذارند تا به حقوق شهروندان خودش احترام بگذارد و به کشتار مردم پایان دهد».

آزاده ضابطی از انجمن وکلای بریتانیایی ایرانی در سخنان خود نوید روزی را داد که هر زن و مرد و کودک ایرانی به آرزوی خود یعنی یک ایران آزاد خواهند رسید».

و مسعود ضابطی مسؤل انجمن وکلای بریتانیایی ایرانی گفت: «ما بسیار سرفراز هستیم که رهبری مانند خانم رجوی داریم که تلاش برای دست‌یابی به آزادی و دمکراسی در ایران را رهبری می‌کنند.
سالهای دستگیریهای خودسرانه، تجاوز، شکنجه و اعدام در ایران بزودی به‌سر خواهد آمد. به‌دست مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته آنها، خامنه‌ای و رژیم فاشیست او به‌زودی سرنگون و به زباله‌دان تاریخ سپرده خواهد شد».

نمایندگان رسانه‌های خبری انگلیسی و بین‌المللی در این تظاهرات حضور داشتند و به تهیه عکس، فیلم و گزارش و مصاحبه با شرکت کنندگان و سخنرانان پرداختند.
این تظاهرات با راهپیمایی شرکت کنندگان در اطراف میدان پارلمان لندن به پایان رسید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e38bf367-4fb9-4ea6-9e46-3704733e208d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات