728 x 90

-حذف مطلك,

دکتر صالح المطلک: رژیم ایران در انتخابات عراق دخالت می‌کند

-

دکتر صالح المطلک
دکتر صالح المطلک
دکتر صالح المطلک نماینده پارلمان عراق رژیم ایران را در پشت حذف خود و سایر جریانهای سیاسی عراق از انتخابات پارلمانی این کشور دانست.
صالح المطلک در یک گفتگوی اختصاصی با مرکز اطلاع رسانی الملف گفت: این تصمیم بعد از آن گرفته شد که جریان وابسته به رژیم ایران بعد از اینکه پایگاه مردمیش را از دست داد، احساس کرد که در تنگنا قرار گرفته است.
وی افزود: رژیم ایران به سختی برای حذف هر جریان ملی از رقابت در انتخابات آینده تلاش می‌کند اما جنبش ملی عراق، جریان ملی و عشایر عراق اجازه چنین مسخره بازی را نخواهند داد.

دکتر صالح مطلک گفت: بعضی کشورهای منطقه‌ای و مشخصا رژیم ایران از طریق افرادی که برای پیش بردن طرحهای این کشورها فعالیت می‌کنند در انتخابات عراق دخالت می‌کنند.

اسامه النجیفی نماینده پارلمان نیز در مصاحبه با مرکز اطلاع رسانی الملف تصمیم به حذف شخصیتهای ملی از انتخابات را یک تصمیم‌گیری غیر عراقی توصیف کرد و گفت: این تصمیم عجیب است و از دمکراسی فاصله زیادی دارد و نمی‌توان آنرا اجرا کرد، چرا که مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

نجیفی گفت: جنبش ملی عراق و لیستهای ملی در قبال این تصمیم‌گیری غیرمسئولانه سکوت نخواهند کرد و دست روی دست نخواهند گذاشت.
نجیفی افزود: کشورهای همسایه به ویژه ایران دیدگاههای خودشان را در انتخابات آینده دارند و در جستجوی کسانی هستند که آنها را نمایندگی کنند.

در همین رابطه حیدر الملا سخنگوی جنبش ملی عراق نیز گفت: کسانیکه برای ایجاد مشکل و دامن زدن به فرقه‌گرایی در این کشور نقشه می‌کشند موفق نخواهند شد بعضی از طرفها که احساس می‌کنند شکست بزرگشان در انتخابات امری حتمی است تلاش کردند موانعی در برابر شخصیتهای ملی ایجاد کنند که نقض قانون اساسی است. وی روشن ساخت که جنبش ملی عراق به تلاشهایش برای رسوا کردن تلاشهای غیرقانونی بعضی از طرفها که از قوانین به بهانه ریشه‌کن کردن بعث و یا تروریسم سوء استفاده می‌کند ادامه خواهد داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f56456d5-d0f5-4cbf-9f6d-0d3092e379c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات