728 x 90

مراسم تاسوعا- عاشورا,

یکصد تن از دستگیرشدگان قیام، به زندان گوهردشت منتقل شدند

-

تظاهرات مردم تهران در جریان قیام عاشورا
تظاهرات مردم تهران در جریان قیام عاشورا
براساس گزارش رسیده؛ رژیم آخوندی 100تن از دستگیرشدگان قیام روز عاشورا از مکان نامعلومی به سلولهای انفرادی زندان گوهردشت کرج منتقل کرد.
براساس همین گزارش؛ چهارشنبه شب 23دی ماه ساعت 9شب 100نفر از دستگیر شدگان به سلولهای انفرادی بند 5 زندان گوهردشت منتقل شدند. در هر سلول 4نفر جا داده شده در حالیکه ظرفیت این سلولها فقط برای 1نفر می‌باشد. شرایط سلولها غیرانسانی است و برخورد دژخیمان زندان با زندانیان خیلی وحشیانه می‌باشد.

در ادامه این گزارش آمده است؛ از بعدازظهر روز چهارشنبه 23دی ماه علی حاج کاظم و علی محمدی رئیس و معاون زندان و کرمانی و فرجی رئیس و معاون حفاظت و اطلاعات زندان گوهردشت کرج اقدام به انتقال زندانیان عادی در سلولهای انفرادی بند 5 به بند 1 نمودند. در حال حاضر زندان گوهردشت کرج با افزایش بی‌سابقه زندانی مواجه شده و در سالنهایی که ظرفیت آنها 90نفر می‌باشد بین 400 الی 500نفر جای داده شده است. زندانیان در راهروها و نزدیک سرویسها بدون داشتن حداقل امکانات پوششی مجبور به استراحت هستند. سلولهایی که به‌طور معمول 2نفر در آن جای داده می‌شد به 8نفر افزایش یافته است. در بعضی مکانها زندانیان حتی به‌صورت نوبتی استراحت می‌کنند. زندانیان از نداشتن غذا رنج می‌برند جیره نان زندانیان به 2 تکه نان در روز کاهش یافته است. زندانیان سیاسی و عادی هر 45روز یک بار امکان رفتن به بهداری را دارا می‌باشند. هر 3ماه یکبار اچازه ملاقات حضوری با خانواده‌های خود را دارند و در اکثر موارد این امکان از زندانیان سیاسی سلب می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8e4e824-a555-44de-b614-31cc1dc82826"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات