728 x 90

حذف مطلك,

مصاحبه دکتر صالح المطلک و تکذیب شایعه ترور

-

دکتر صالح المطلک
دکتر صالح المطلک
دکتر صالح مطلک دبیرکل جنبش ملی عراق طی مصاحبه‌یی با تلویزیون العربیه در مورد شایعه ترورش گفت:
بنظر می‌رسد که برادرانی که در روند سیاسی هستند و آنرا در کنترل دارند اکثرشان اصرار دارند که ما از امروز تا شروع انتخابات وارد ترس و نگرانی بشویم ما اصرار داریم که همه روزهای آینده را تحمل کنیم به‌رغم اینکه تا زمان اجرای انتخابات روزهای سختی خواهد بود من نیز همان‌طوریکه مردم گفتند صبح زود با صدای تلفن بیدار شدم که داد و بیداد می‌شنیدم ، صداهای عجیب و غریبی می‌شنیدم که صالح المطلک ترور شد که تعجب کردم. موضوع در همه جای عراق از شمال تا جنوب پخش شده بود و تماسها اینقدر زیاد بود تا اینکه مجبور شدیم این خبر را تکذیب کنیم.

العربیه پرسید: موضوع ترور و این شایعات برخی اوقات برای دستگاههای امنیتی و کسانی که موضوع به آنها ربط دارد نگران کننده است، آیا بنظرت ممکن است مورد هدف قرار بگیری، آیا احساس می‌کنی که جانت در خطر است؟
دکتر صالح مطلک پاسخ داد: چند روز پیش به‌صورت سیاسی ترور شدیم و از کسی که می‌تواند به این صورت اتهام بزند و بدین صورت ترویج کند و بدین صورت تصمیم‌گیری کند و ریسک کند و در مقابل همه جهانیان برای منهدم کردن کل روند سیاسی ماجراجویی کند تعجب نمی‌کنیم. لذا از دست زدن به هر اقدام احمقانه‌ای مثل همان اقدام احمقانه‌ای که کردند تعجب نمی‌کنیم، ما را حذف کردند و یا تلاش کردند که ما را از انتخابات آینده حذف کنند.

العربیه پرسید: آیا حفاظت کافی داری، آیا به آنهایی که تو را حفاظت می‌کنند اعتماد داری؟
دکتر صالح مطلک پاسخ داد: کسی وجود ندارد که به‌اندازه کافی حفاظت داشته باشد. امروز بسیاری از مردم از آنچه رخ می‌دهد نگرانند و همه نسبت به آنچه قبل از انتخابات ممکن است رخ بدهد نگرانند. اگر این فضای انتخاباتی باشد حتماً شرکت در انتخابات ریزش زیادی خواهد داشت. لذا ما از برادران در دولت می‌خواهیم کمی آرامش داشته باشند و به مردم فرصت بدهند که فکرکنند به کجا بروند و چه کسی را انتخاب کنند و تنها چند روز بیشتر نمانده است و قبل از انتخابات فضا را آرام کنند تا انتخابات سالم پیش برود، شاید وضعیت عراق را تغییر بدهد. طی هفت سال گذشته مردم مشکلات زیادی داشته‌اند، مشکلاتی داشته‌اند که هیچ ملتی در جهان نداشته است، آیا قربانی دادن عراقیان کافی نیست؟ دولت باید وضعیت را آرام کند و از اندیشیدن به کودتا فاصله بگیرد زیرا که ما کسانی نیستیم که ارتش داشته باشیم یا ارتش ساخته باشیم خودشان در تاسیس ارتش شرکت داشتند و بر آن نظارت دارند آنها می‌توانند اگر بخواهند کودتا کنند ولی ما دنبال کار سیاسی ودموکراتیک و مسالمت‌آمیز هستیم که از طریق روند سیاسی تغییر ایجاد کنیم.

العربیه پرسید: پیشینه کودتایی که امروز مطرح شد چه بود چرا امروز شایع شده بود که کودتا می‌شود؟
دکتر صالح مطلک پاسخ داد: زیرا که می‌خواهند مردم را بترسانند. آنها یک بار با بسته‌های انفجای یا با کودتا و بار دیگر با برگشت بعثیها می‌خواهند مردم را بترسانند به شیوه‌های مختلف تلاش می‌کنند احساسات مردم را تحریک کنند و تلاش می‌کنند که عراقیان را به ابتدای نقطه طائفی برگردانند. می‌خواهند به هر صورتی که شده تشنج و هرج و مرج ایجاد کنند تا اینکه مردم بار دیگر مشی طائفی پیش بگیرند و به مسیر درست نروند و به کسانی که عقیده دارند مفید هستند رای بدهند وقتی که چنین وضعیتی پیش می‌آید مردم می‌ترسند و این خواسته آنهاست. لذا می‌گویم که‌ای برادران کافی است، عراقیان به‌اندازه کافی قربانی داده‌اند، بگذارید وارد روند دموکراتیک بشویم امروز موضوع صالح المطلک موضوع اصلی نیست بلکه به میلیونها عراقی ظلم شده است از این ستادها و هیأتهای پوشالی مثل ستاد بعث زدایی و ستاد حسابرسی و عدالت که درست کرده‌اند وهیچ کدام از این ستادها قانونی نیستند و به‌رغم این، از آنها به‌عنوان شمشیر بر سر مردم استفاده می‌کنند و این درست نیست».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3c636521-82c4-4241-972a-add9b1f89a7f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات