728 x 90

انتخابات عراق,

شهروندان دیالی علیه کاهش کرسیها و طرح تعدیل، تظاهرات کردند

-

تظاهرات مردم دیالی علیه کاهش سهمیه کرسیها و طرح تعدیل
تظاهرات مردم دیالی علیه کاهش سهمیه کرسیها و طرح تعدیل
تلویزیون البغدادیه گزارش داد: مردم استان دیالی مخالفت خود را با تعدیل اخیری که مجلس بر قانون انتخابات اعمال کرد اعلام کرده وآنرا نقض حقوق برخی از استانها قلمداد نمودند. شهروندان در تظاهراتی که روزپنجشنبه در این استان برگزار شد تهدید کردند که اگر قانون به شکلی که مجلس نمایندگان آنرا تایید کرده گذرانده شود، انتخابات را تحریم خواهند کرد.

یک سخنران تظاهرات گفت: پارلمان عراق از طریق طرفهایی قانون اساسی را نقض کرده و به استانهایی که طی سالهای گذشته از ظلم و به حاشیه انداختن رنج برده‌اند زیان رسانده است. مجلس نمایندگان طوری تصمیم به تعدیل قانون انتخابات گرفت که با خواسته‌های مردم ما دربنای عراق دموکراتیک وآزاد ومتحد همخوانی ندارد. اینکار باعث شکست روند سیاسی در عراق خواهد شد. ما درحالیکه این تصمیم‌گیری را محکوم می‌کنیم ازمجلس می‌خواهیم که طوری تصمیم‌گیری کند که شرکت همه اجزای مردم عراق در انتخابات را بر اساس حقوق قانونی آنها تضمین کند.
یک عضو شورای استان دیالی گفت: مردم علیه تصمیم‌گیری پارلمان و کم کردن کرسیهای استانها و از جمله استان دیالی وصلاح الدین و موصل شعار می‌دهند و ما به نام این مردم و به نام یازده عضو شورای استان دیالی اعلام می‌کنیم که اگر این قانون گذرانده شد انتخابات پارلمانی را تحریم می‌کنیم.
یکی از شیوخ استان دیالی در این تظاهرات به تلویزیون البغدادیه گفت: این تظاهرات به درخواست مردم برگزار شده است زیرا که کرسیهای انتخاباتی آنها کم شده است و این تظاهرات مسالمت‌آمیز است وهمه مردم در آن شرکت دارند ما سنی و شیعه برای خدمت به این کشور متحد هستیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f97e9f2-971e-467a-b982-6be0c540adb0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات