728 x 90

-

شماری از نمایندگان پارلمان عراق توپ‌باران مناطق مرزی کردستان را محکوم کردند

-

مردم زحمتکش کردستان عراق بر اثر توپ‌باران رژیم ناچار به کوچ اجباری شدند
مردم زحمتکش کردستان عراق بر اثر توپ‌باران رژیم ناچار به کوچ اجباری شدند
تلویزیون کردستان در این مورد گفت:

فراکسیون هم‌پیمانی کردستان در مجلس نمایندگان عراق، توپ‌باران روستاها و مناطق مختلف کردستان را محکوم نمود. در یک کنفرانس مطبوعاتی، بایزید حسن نماینده پارلمان عراق از فراکسیون هم‌پیمانی کردستان اعلام نمود که توپخانه رژیم ایران به شیوه کور، مناطق مرزی کردستان را توپ‌باران می‌کند. به همین دلیل فراکسیون هم‌پیمانی کردستان توپ‌باران مستمر و کور مناطق مرزی کردستان را محکوم می‌کند و از رژیم ایران می‌خواهیم به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد و قوانین بین‌المللی را نقض و پایمال ننماید.

تلویزیون کردستان در گزارش دیگری گفت: به منظور اعتراض به توپ‌باران مناطق مرزی کردستان، نورالدین حیالی نماینده پارلمان عراق درخواست نمود که سفیر رژیم ایران در بغداد احضار شود و به این ترتیب اعتراض به توپ‌باران روستاها و مناطق مرزی کردستان توسط رژیم ایران به وی ابلاغ شود. وی هم‌چنین توضیح داد که ریاست جمهوری و نخست وزیری عراق ، مسئول حفاظت از حاکمیت کشور را برعهده‌دارند.

نورالدین حیالی در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر بغداد، درخواست نمود هرچه سریعتر سفیر رژیم ایران احضار گردد و نامه اعتراضی علیه توپ‌باران مناطق مرزی اقلیم کردستان به وی ابلاغ شود که از سوی توپخانه‌های کشورش صورت می‌گیرد.
وی هم‌چنین توضیح داد که توپخانه رژیم ایران، روز پنجشنبه گذشته، شهرکها و نواحی استان اربیل را توپ‌باران کرد و در همان حال هواپیماهای این رژیم بر آسمان این منطقه گشت می‌زدند.

تلویزیون کردستان افزود: رژیم ایران مستمراً روستاها و کوهستانهای کردستان در محدوده استانهای اربیل و سلیمانیه را توپ‌باران می‌کند و بر اثر این توپ باران، تا به‌حال تعدادی از هموطنان جان خود را از دست داده و بخش وسیعی از کشتزارها و مزارع و باغات مردم نیز به آتش کشیده شده‌اند. هم‌چنین صدها راس دام از بین رفته و اکثریت ساکنان این مناطق نیز آواره شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4cc64706-3ec8-4a32-bfe0-b391207321d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات