728 x 90

وال استریت ژورنال: به پولِ جیب خامنه‌ای ضربه بزنید

به پولِ جیب خامنه‌ای ضربه بزنید
به پولِ جیب خامنه‌ای ضربه بزنید
وال استریت ژورنال روز سه‌شنبه سوم بهمن طی مقاله‌یی با عنوان:‌ «به پولِ جیب خامنه‌ای ضربه بزنید» نوشت:‌ دولت دونالد ترامپ حمایت لفظی از تظاهرات ضدحکومتی در ایران به‌عمل آورده است. حالا، نزدیک به یک ماه بعد از شروع تظاهرات، چگونه آمریکا می‌تواند کمک مادی بکند؟ پول را باید دنبال کرد. حامیان خامنه‌ای در مورد زندگی متواضعانه او لاف می‌زنند. آنها نمی‌گویند که وی یک گروه تولیدی چندین میلیارد دلاری را مدیریت می‌کند تا از شبکه سیاسی خودش حمایت کند. 3دارایی بسیار ارزشمند او “دستور اجرایی خمینی”، بنیاد مستضعفین، و آستان قدس رضوی است. این تجارتها تقریباً در تمامی صنایع ایران دست دارند و بنا بر تخمینهای ما حدود 200میلیارد دلار ارزش دارند.

این موجودیتها بخش قابل توجهی از دارائی‌های خود را از ضبط سیستماتیک مایملک خصوصی بعد از سال 1979 بدست آوردند. آنها مالیات نمی‌دهند و فقط دفتر خامنه‌ای می‌تواند از آنها حسابرسی کند. آنها از ارتباطات سیاسی خود برای کنار زدن رقبای خود و بردن مناقصه‌های پرسود دولتی سود می‌برند.

جای تعجب نیست که بسیاری از ایرانیان که از حداقل‌های ضروری محروم هستند از سران خود متنفر باشند.

یک تحقیق توسط رویتر که در سال 2013 انجام شد تخمین می‌زند که دستور اجرایی خمینی 95میلیارد دلار ارزش دارد که نیمی از آن به‌صورت املاک است. این بنیاد که در اواخر سالهای 1980 تشکیل شد 3رکن اصلی دارد که عبارتند از “گروه تدبیر”، “گروه ری” و “بنیاد برکت“...

خمینی که ماسبق خامنه‌ای بود بنیاد مستضعفین را تشکیل داد. هدف از آن ضبط و مدیریت دارائی‌های خاندان ساقط شده سلطنتی و اطرافیانش بود و در حال حاضر صدها کمپانی را تحت کنترل خود دارد.

چند ماه پیش این بنیاد گزارش مالی سالانه خود را منتشر ساخت و اعلام کرد که دارائی‌هایش حدود 16میلیارد دلار است که محتملاً عمداً این رقم را کوچک‌نمایی کرده است...

خزانه‌داری آمریکا در سال 2013 تحریم‌هایی را علیه دستور اجرایی فرمان خمینی و 37زیرمجموعه آن اعمال کرد. یک بیانیه خزانه‌داری گفت که هدف از این موجودیت “ایجاد و کنترل سرمایه‌گذاری عظیم و کنترل نشده است که از چشم مردم ایران و کنترل‌کنندگان بین‌المللی محفوظ باشد“. دولت اوباما به‌عنوان بخشی از توافق اتمی سال 2015 این تحریم‌ها را منتفی ساخت. در حالی‌که لیست‌گذاری آن هیچ ربطی با برنامه اتمی ایران نداشت.

شرکتهایی که متعلق و در کنترل دولت هستند، از جمله گروه تولیدی خامنه‌ای و بنیادها، بیشترین سود برندگان توافق اتمی بودند. از زمان امضای توافق در ژوئیه 2015، نزدیک به 110توافق تجاری و سرمایه‌گذاری با شرکتهای ایرانی امضاء شده است. به گزارش رویتر، 90عدد از این موجودیتها متعلق و یا در کنترل دولت هستند.

یک تحقیق توسط رویتر در سال 2017 می‌گوید که شرکتهای تحت کنترل دستور اجرایی فرمان خمینی حداقل 5قرارداد با شرکتهای خارجی امضاء کرده‌اند. اینها شامل یک قرارداد 10میلیارد دلاری برای ساخت پالایشگاههای نفتی با شرکت مهندسی و ساختمانی داوو کره جنوبی و ساختمان‌سازی و مهندسی هیوندا است. شرکتهای داروسازی اسپانیایی و هلندی“کیمو گروه” و “نوو نوردیسک” نیز توافقاتی برای کار با دستور اجرایی فرمان خمینی امضاء کرده‌اند... در حالی‌که این موجودیتها ابداً شفاف نیستند اما آمریکا به اندازه کافی اطلاعات دارد که آنها را مورد تحریم قرار دهد.

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها 146شرکت متعلق به خامنه‌ای و 144مدیر و اعضای هیأت مدیره مربوط به این شرکتها را شناسایی کرده است.

دولت ترامپ می‌تواند از “قانون حسابرسی جهانی مگنیتسکی حقوق‌بشر” سال 2016 برای ایزوله کردن امپراطوری تجاری خامنه‌ای، منجمد کردن دارائی‌های آن، و مجازات شرکتهای بین‌المللی که به رژیم ایران کمک می‌کنند، استفاده کند.

در حالیکه دونالد ترامپ و تظاهرکنندگان ایرانی در یک طرف علیه خامنه‌ای و رژیم جنایتکارش هستند، حالا زمان ضربه زدن است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8520de1-6a85-4fda-abc5-79aa9d7475e0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات