728 x 90

ترس رژيم ایران از قیام,

هراس از بن‌بست نظام و شعله کشیدن قیام!

-

هراس رژیم از شعلهای قیام
هراس رژیم از شعلهای قیام
شراره‌های سرکش قیام آن‌چنان بر پیکره نظام آخوندی آتش زده است که به‌رغم ادعاهای میان تهی مبنی بر خاموش شدن آتش قیام، هنوز هم سردمداران، رسانه‌ها و مهره‌های آن دلسوخته از ضربات آن هستند ضمن این‌که برای مقابله با آن نیز نظام ولایت‌فقیه در بن‌بست است.

اگر چه بسیاری از آنها در راستای جنگ قدرت با دولت روحانی این اعترافات را می‌کنند اما به صریحترین بیان به نفرت مردم از رژیم و وعده‌های دروغین آن و بویژه دولت روحانی نیز اذعان می‌کند.

یکی از اعترافها مربوط به سعید زیبا کلام یکی از مهره‌های باند خامنه‌ای است که در قالب جنگ باندی با دولت روحانی، ضمن اعتراف نسبت به نفرت مردم نسبت به نظام و پوشال بودن وعده‌های دولت آخوند حسن روحانی گفت : ”تحلیل من این است که مردم از پنج سال وعده و عوام فریبی و این کار را خواهیم کرد و آن کار را خواهیم کرد، از پنج سال لبخند‌های دروغ و حقه بازانه خسته شده‌اند. یعنی از سال ۱۳۹۲به بعد مردم جز وعده، چیز دیگری ندیده‌اند. مردم روز به روز شاهد افزایش گرانی و کاهش توان خرید و بی‌کار شدن خودشان هستند“. (سایت حکومتی امروز فردا را می‌سازیم ۲۵دی ۹۶)

کرباسچی از مهره‌های حامی روحانی و دولتش نیز ضمن بی‌فایده دانستن حرفهای عوامفریبانه و اپوزیسیون نمایانه! آخوند روحانی، مشکلات ریشه‌یی که نظام و دولت روحانی برای مردم به‌وجود آورده است، باعث شعله‌ور شدن قیام می‌داند و در این رابطه به روحانی توصیه می‌کند: ”آقای روحانی باید به‌صورت عملی برای حل ریشه‌یی مشکلات اقدام کند. اگر مسئولان مختلف کشور هم مثل یک تحلیلگر یا مفسر رسانه‌یی در کلام بگویند که باید اعتراضات مورد توجه قرار گیرد، به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد دولت باید کاری عملی در خصوص حل ریشه‌یی اعتراضات انجام دهد“.

این مهره نظام آخوندی به باندهای رژیم هشدار می‌دهد که با مشکلات مردم و ریشه قیام ایران جدی برخورد کنند و توجه کنند: ”بسیار زننده است که این اعتراضات و حوادث دوباره تبدیل به سوژه دعوای بین جناح‌ها و اشخاص شود و باز مردم احساس کنند که مشکلات‌شان فراموش شده است“ (روزنامه اعتماد ۲۵دی ۹۶)

سایت حکومتی ایران آنلاین ۲۵دی نیز قیام ایران را شکاف خطرناک و پیام آن را نیز برای نظام خطرناک دانسته است که عمق آن برای نظام بیشتر است.

این سایت حکومتی اذعان می‌کند جوانان هسته مرکزی و تاثیر‌گذار در قیام بوده‌اند و در این رابطه می‌نویسد: ”مطابق گزارش‌ مسئولان در جلسه غیرعلنی مجلس، اکثریت شرکت کنندگان در حرکت اعتراضی اخیر را جوانان تشکیل می‌دهند. آمار دستگیر ‌شدگان هم نشان‌دهنده همین واقعیت است؛ یعنی اکثریت بازداشت‌شدگان کم سن ‌و سال هستند و از نسل چهارم انقلاب. روند حوادث نشان داد که ماجرا دارای عمق بیشتری است“

سایت حکومتی خرداد ۲۵دی ۹6 نیز از نگرانی روحانی مبنی بر این که شعله‌های قیام ”خس وخاشاک“ های نظام ولایت را جارو کند خبرمی‌دهد و می‌نویسد: ”روحانی نگران بود که تبعات «آشغال» به مانند «خس و خاشاک» فراگیر نشود.“

اشاره این سایت حکومتی به شعله ورشدن قیام ۸۸ است پس از این‌که احمدی‌نژاد قیام‌کنندگان را خس و خاشاک نامید.

اگر چه این اظهارنظرها بعضاً در راستای جنگ باندی صورت می‌گیرد، اما یک واقعیت را نباید در خلال آنها نادیده گرفت، که این اظهارات هراس‌آلود از یک طرف ناشی از شعله ورتر شدن آتش قیام، واز طرف دیگر بیانگر بن‌بست رژیم برای مقابله با آن است.

زیرا برای چاره‌جویی قیام و اثرات کوبنده آن، سران رژیم هیچ راه‌حل عملی و واقعی ندارند، و این رسانه‌ها و مهره‌ها نیز در اظهاراتشان هیچ راه عملی و واقعی برای دولت روحانی مشخص نکرده، و در این رابطه تنها گفتار درمانی می‌کنند.

به واقع هم هیچ راه‌حل عملی در برابر رژیم و دولت آن وجود ندارد، زیرا رژیمی که با تظاهرات مردمی مواجه است که آنها خواستار سرنگونی آن هستند چه راه‌حلی عملی برای تحقق آنها می‌تواند داشته باشد جز این‌که گورش را گم کند و شرش را از سر این مردم و این مرز و بوم کم کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0513a7e8-45da-4b0b-a4ec-874046211168"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات