728 x 90

ادامه تحریمهای آمریکا پیش‌درآمد خروج از برجام

ادامه تحریمهای آمریکا پیش‌درآمد خروج از برجام
ادامه تحریمهای آمریکا پیش‌درآمد خروج از برجام
دولت آمریکا اعلام کرد که برای آخرین بار لغو تحریمهای اقتصادی علیه رژیم ایران را تمدید می‌کند.

ترامپ گفت: اگر متحدان اروپایی واشینگتن، قوانین برجام را در مورد ممنوعیت آزمایش موشک‌های بالستیک و امکان بازرسی از سایتهایی که آژانس اجازه بازدید ندارد را اصلاح نکنند در 120روز آینده از برجام خارج خواهد شد.

به‌رغم این‌که بعضی عوامل حکومتی و سایتهای رژیم با فریب کاری اظهار خوشحالی از خارج نشدن ترامپ از برجام می‌کنند اما حرفهای اصلی چیز دیگری است.

«... در واقع بازگشت تحریم‌های قبل از برجام برای ما سنگین خواهد بود. یعنی تحریم‌های نفتی، حمل و نقل، بیمه، کشتیرانی و همه مشکلاتی که قبل از برجام داشتیم باز دوباره توسط آمریکا اعمال شود.

ترامپ این امکان را دارد که آمریکا را از برجام خارج کند ولی مشکل ما این است که تا این موافقت‌نامه‌های 120روزه ادامه دارد، کمپانی‌های شرکتهای خارجی جرأت سرمایه‌گذاری در ایران را ندارند». (روزنامه حکومتی آرمان 24دی 96)

این تمدید تحریم برای رژیم بسیار کمرشکن است چون مانع از ورود شرکتهای بزرگ برای معامله با رژیم می‌شود و این فضای ترس ناشی از تحریم و نا امنی، بحرانهای اقتصادی رژیم را دامن می‌زند.

«هیچکس نباید دلخوش باشد که آمریکا 120روز دیگر این موضوع را به تأخیر انداخت. تمدیدهای 120روزه باعث شده که هیچ سرمایه‌گذار عمده‌ای نتواند وارد ایران شود و سرمایه‌گذاری کند. اگر آمریکا از برجام خارج شود، تحریم‌هایی که به‌واسطه برجام برداشته شده، دوباره اجرا می‌شود که باعث نگرانی است. باید به این موضوع هم توجه کنیم که اتحادیه اروپا صرفاً به‌خاطر ما آن‌قدر در برابر آمریکا نمی‌ایستد». (روزنامه حکومتی آرمان 24دی 96)

ضمن این‌که علاوه بر تحریم برجام، آمریکا 14نفر از شکنجه‌گران و عوامل اصلی کشتار و تروریسم رژیم را در لیست تحریم قرار داد.

آملی لاریجانی جلادی که حکم های اعدام جوانان از زیر قلم او صادر می‌شود و هم‌چنین رئیس زندان گوهردشت از جمله جانیانی هستند که در لیست تحریم جدید آمریکا قرار گرفتند.

اما آنچه به وحشت «نظام مقدس» می‌افزاید حرف اصلی رئیس‌جمهور آمریکاست که می‌گوید تمدید برجام در مراحل بعدی منوط به دیدار از همه سایتهای مخفی موشکی و اتمی آن است که البته کشورهای فرانسه و آلمان و انگلیس هم مخالفتی با آن ندارند.

«ترامپ در بیانیه جمعه‌شب خود یک اصطلاح کلیدی به کار برد که قفل معما را می‌گشاید. او گفت: در پی دستیابی به یک توافقنامه مکمل جدید با ایران است که نگرانی‌های آمریکا درباره برنامه موشکی، دسترسی به تأسیسات نظامی و سقف‌های زمانی در برجام را رفع کند. اروپایی‌ها هم چندان مخالفتی با او نکرده‌اند. همه حرفی که سفرای آلمان و فرانسه در واشینگتن در واکنش به بیانیه ترامپ گفته‌اند این است که در این باره با متحدان خود مشورت می‌کنند!» (روزنامه وطن امروز 25دی)

در حقیقت آنچه روشن و واضح است تب 40درجه‌ای ناشی از تجدید تحریم است که سرتاسر وجود «ولی‌فقیه» مفلوک را فراگرفته است.

ازطرفی قیام او را به سوی خط پایان هدایت می‌کند از طرف دیگر، فشارهای بین‌المللی از جمله تحریمها، پایان سوخت کشتی ولایت را نشان می‌دهد.

البته تحریم و هر فشار بین‌المللی ناشی از مبارزه مردم ایران و افشای جنایات آن توسط مقاومت و آلترناتیو انقلابی سرنگون کننده است.

جوانان شجاع ایران در اهواز، شیراز، کرج، زاهدان، قزوین، تهران، اراک... و شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان تنها جانشین دموکراتیک رژیم آخوندهای ایران، برای به زیر کشیدن رژیم متحد یکدیگر هستند.

آنها در ورای این باتلاق رودرروی رژیم، هیچ مسیری جز فرو رفتن در منجلاب سقوط و مرگ برای خامنه‌ای جلاد را، فراهم نکردند.

باید شعله مقاومت و قیام را با شعارنویسی، تظاهرات، افشای مزدوران رژیم، زنده نگه داشت.

این رژیم بیش از هر دورانی، به سرنگونی و سقوط در زباله‌دان تاریخ نزدیک شده است.

کاظم ـ الف.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3bdc441b-d5b6-460e-9f2c-b6a4825a1654"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات