728 x 90

حمایتهای جهانی از قیام مردم ایران

لورانس فهلمان ری یل –  نماینده پارلمان فدرال سویس
لورانس فهلمان ری یل – نماینده پارلمان فدرال سویس
حزب سبزهای استرالیا، از احزاب اصلی این کشور، با صدور اطلاعیه‌ای در حمایت از قیام مردم ایران اعلام کرد: شهروندان ایرانی طبق میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، باید از حقوق آزادی اجتماعات مسالمت‌آمیز و آزادی بیان برخوردار باشند.

در اطلاعیه حزب سبزهای استرالیا که به امضای سناتور ریچارد دی ناتالی، رهبر حزب سبزها و سخنگوی امور خارجه حزب صادر شده هم‌چنین آمده است: حزب سبزهای استرالیا عمیقاً نگران وضعیت معترضانی است که بتازگی در ایران هدف اقدامات سرکوبگرانه قرار گرفته‌اند.

حزب سبزهای استرالیا خواستار آزادی بلادرنگ همه کسانی است که به‌خاطر اعتراضات صلح‌آمیز و یا در حمایت از اعتراضات صلح‌آمیز بازداشت شده‌اند.
حزب سبزدهای استرالیا هم‌چنین خواستار جلوگیری از شکنجه بازداشت‌شدگان در زندانها و انجام تحقیقات درباره بدرفتاری نیروهای سرکوبگر رژیم با دستگیر ‌شدگان شده است.

لورانس فهلمان ری یل –  نماینده پارلمان فدرال سویس در پیامی در حمایت از قیام مردم ایران نوشت: به مردم ایران که در شهرهای زیادی علیه رژیم حاکم و برای به‌دست آوردن حقوق اولیه و بهبود شرایط زندگیشان دست به تظاهرات زده‌اند درود می‌فرستم

جامعه بین‌المللی باید برای حمایت از خواسته‌های دموکراتیک مردم ایران بپاخیزد، من به فراخوانهای متخصصان حقوق‌بشری که پاسخ خشونت‌بار رژیم به تظاهرکنندگان را محکوم کردند می‌پیوندم

هم‌چنانکه خانم رجوی، رئیس‌جمهورمنتخب شورای ملی مقاومت ایران، گفته است این قیامی است برای آزادی، دموکراسی و برابری و هم‌چنین برای جدایی دین و دولت.

اریک وروو نماینده پیشین پارلمان سوئیس طی پیامی ضمن حمایت از قیام مردم ایران نوشت:
دیکتاتوری مذهبی فاسد آخوندها را که بیش ازنیمی از بودجه ملی را صرف پیشبرد اهدافش می‌کند، باید محکوم کرد. امیدوارم که سال 2018سال آزادی و یک انقلاب جدید برای دموکراسی در ایران باشد.

من از تظاهرکنندگانی که شجاعانه به مقابله با رژیم خونریز آخوندها و برای یک ایران آزاد و دموکراتیک برخاسته‌اند و هم‌چنین از مقاومت ایران حمایت می‌کنم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/27cb39cb-d987-4fd2-bcad-6e4d630da16f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات