728 x 90

کمپین جمع‌آوری امضا برای قاسم پسر بچه دو ساله اهل غوطه شرقی در سوریه

 قاسم پسر بچه دو ساله اهل غوطه شرقی
قاسم پسر بچه دو ساله اهل غوطه شرقی
کمپین امضا برای مداوای قاسم قهوه‌چی، پسربچه دوساله سوری که در حمله هوایی رژیم اسد به غوطه شرقی مادر خود را از دست داده و از ناحیه صورت به‌شدت مجروح شده بود، آغاز شد.

آناتولی ۱۹دی ۹۶ افزود هدف این کمپین که متن آن از طریق وبسایت اینترنتی Change.org قابل دسترسی است، جمع‌آوری ۵هزار امضا است.

قاسم قهوه‌چی، پسربچه دوساله سوری که در حمله هوایی رژیم اسد به شهرک حموریه در غوطه شرقی در ۳دسامبر ۲۰۱۷ مادر خود را از دست داده و هم‌چنین بینی و دهانش نیز به‌شدت آسیب دیده، دارای سرنوشت مشابهی با «کریم» به‌عنوان سمبل کمپین شکستن محاصره این منطقه تبدیل شده است.

در فک بالا، چانه و حفره بینی‌ قاسم بریدگی و شکستگی‌ شدید ایجاد شده و تمامی بافت‌های لب و گونه‌هایش را از دست داده است. به همین علت او با کوچک‌ترین حرکت و تغییر حالات ناگهانی چهره‌ ، متحمل درد و رنج زیادی می‌شود.

او دو روز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده و منتظر تخلیه فوری از غوطه شرقی برای درمان است. محمد، پدر قاسم با تزریق غذای مایع به داخل یک لوله مصنوعی که از بینی‌ و تا مری وی ادامه می‌یابد، فرزندش را تغذیه می‌کند.

بیشتر بخوانید:
وضعیت انسانی در غوطه شرقی سوریه به 'نقطه بحران' رسید

سازمان صلیب‌سرخ جهانی طی بیانیه‌یی نسبت به وضعیت انسانی در غوطه شرقی سوریه هشدار داد که، به 'نقطه بحران' رسیده است. غوطه شرقی در سوریه از 5سال گذشته تحت محاصره رژیم جنایتکار اسد و حامیان این رژیم از جمله شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران قرار دارد.

در این بیانیه با ابراز نگرانی عمیق از تشدید درگیریها در حومه دمشق و افزایش مرگ و میر غیرنظامیان اعلام کرد: از 14نوامبر تاکنون شمار زیادی از غیرنظامیان در جریان این درگیریها کشته و زخمی شده‌اند.

رابرت ماردینی، مدیرکل منطقه خاورمیانه و خاور نزدیک سازمان جهانی صلیب‌سرخ با اشاره به این‌که غیرنظامیان در غوطه شرقی محصور مانده و به کمکهای بشردوستانه دسترسی ندارند و هم‌چنین مواد غذایی موجود به سرعت تمام شده و مواد باقی مانده به قیمتهای نجومی فروخته می‌شود، تصریح کرد: 'برخی از خانواده‌ها روزانه تنها یک وعده غذا می‌خورند. این وضعیت برای خانواده‌های دارای فرزند دشوارتر است. بسیاری از خانواده‌ها در این منطقه به رسیدن کمکهای سازمانها اعتماد دارند. هیچ منافع سیاسی و نظامی نمی‌تواند این بحران و رنج غیرنظامیان را توجیه کرده و مشروعیت بخشد'.

خاطرنشان می‌شود بیش از 400هزار غیرنظامی در منطقه تحت محاصره غوطه شرقی در فقر، گرسنگی و شرایط سخت به‌سر برده و با مرگ و زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند. ورود مایحتاج اولیه، دارو و مواد غذایی به غوطه شرقی به‌دلیل تشدید محاصره این منطقه از سوی رژیم اسد از 9ماه پیش تاکنون متوقف شده و مردم آن قادر به تأمین غذا و دارو برای کودکان خود نیستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf29f049-b468-4385-9c1b-b2ba8bcf5bbf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات