728 x 90

وزیر خارجه آلمان در مورد سیاست خارجی ایران اظهار نگرانی کرد

زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان
زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان
آلمان نسبت به سیاست خارجی رژیم ایران در جهان عرب اظهار نگرانی جدی کرد و گفت با استمرار توسعه قابلیتهای موشکی آن به‌شدت مخالفت است.

زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان در یک مصاحبه اختصاصی با عرب نیوز در روز دوشنبه 18دی گفت: ”مانند عربستان سعودی آلمان نیز در مورد نقش سیاست خارجی رژیم ایران در این منطقه بسیار نگران است“.

وی افزود همراه با ایالات متحده ما خواهان تلاش برای مقابله با نقش مشکل سازی هستیم که رژیم ایران در منطقه بازی می‌کند... با این مسأله در ذهنها بود که ما هم‌چنین آزمایشهای موشکی رژیم ایران را به‌روشنی محکوم کردیم چرا که این آزمایشها در راستای قطعنامه 2231شورای امنیت نمی‌باشد“..

وزیر خارجه آلمان گفت: ”تا جائیکه به لبنان برمی‌گردد ما دارای نگرانی مشابه‌یی مانند عربستان در مورد حزب‌الله به‌عنوان یک نیروی شبه‌نظامی و در مورد نقش آن در منطقه هستیم“..

وی در مورد ارزیابی خود از بحران سوریه گفت برعکس صحبتهایی که از جانب تعدادی مطرح می‌شود تا خاتمه بحران سوریه راه بسیاری باقی است، ”مردم روزانه بمباران، جابه‌جا و گرسنگی داده می‌شوند. برای مثال غوطه شرقی را در نظر بگیرید... صدها هزار نفر گیر افتاده‌اند بسیاری از آنها زنان و کودکان هستند. رژیم سوریه از توزیع غذا و دارو توسط سازمان ملل جلوگیری می‌کند“..

زیگمار گابریل در مورد سوریه گفت ما نیازمند یک راه‌حل سیاسی تحت نظر سازمان ملل بر اساس قطعنامه‌ها مربوطه داریم، منظورم به‌طور مشخص قطعنامه 2254است که چهارچوب روشنی را مشخص کرده است“.

وزیر خارجه المان در مورد یمن و اهداف آلمان در این رابطه گفت: ”ما بلحاظ برقراری صلح و ثبات و برگرداندن دولت مشروع یمن و حفاظت از مردم یمن موضع مشابه‌یی مانند عربستان داریم .آلمان حملات موشکی شبه‌نظامیان حوثی علیه ریاض را به‌شدت محکوم کرده است و از کشته شدن [علی عبدالله] صالح و تحولات اخیر در صنعا عمیقاً نگران است“..
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c05f7780-5a01-4df5-8595-956321424944"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات