728 x 90

حمایت شخصیت‌های برجسته سوری از قیام مردم ایران

قیام مردم ایران
قیام مردم ایران
شخصیت‌های برجسته سوری روز ۳شنبه ۱۲دی با انتشار بیانیه‌یی با عنوان قیام مردمی اعلام کردند نسل جوان در ایران متوجه اشتباهاتی شده‌اند که رژیم ایران در سوریه، عراق، یمن و لبنان انجام داد.

در قسمتی از این بیانیه که به امضای 92نفر از جمله چهره‌های سرشناسی چون برهان غلیون، احمد برقاوی و جرج صبرا نیز رسیده آمده است: «بیداری جوانان انقلاب ایران درباره خطر رژیم آخوندی در سوریه، عراق، یمن و لبنان در شعارهایشان نمود پیدا کرده است. خواست این جوانان خاتمه دادن به این دوران سیاه در تاریخشان است. زمانی که زنان و مردان ایرانی خطاب به خامنه‌ای فریاد می‌زنند 'از سوریه خارج شوید' این امر نشان می‌دهد سنگینی مصائب سوریه در رأس دلایلی است که حرکت جامعه ایرانی را مختل و فلج کرده است.

دخالت رژیم ایران در سوریه اقتصاد این رژیم را با مشکل مواجه کرده و باعث ویرانی سوریه و از بین رفتن ساختار جمعیتی آن شده و شکاف عمیقی در توازن تمدنهای منطقه به وجود آورده که درهای آینده را رو به جهنمی نامعلوم می‌گشاید.

شخصیتهای برجسته سوری می‌افزایند:
ما امضاکنندگان این بیانیه و به نام فرهیختگان، نویسندگان و آزادگان سوریه با قیام مردم ایران برای رهایی از حکومت تمامیت‌خواه و قرون‌وسطایی که ایران و تمام شرق را وارد جنگی فرقه‌گرایانه و نژادپرستانه‌ای کرد اعلام می‌کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fddcb91b-a504-4773-a095-d2e7560061d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات