728 x 90

احکام زندان برای اطرافیان احمدی‌نژاد

 احمدی‌نژاد و اطرافیانش
احمدی‌نژاد و اطرافیانش
دستگاه قضاییه رژیم حکم علی اکبر جوانفکر از نزدیکان احمدی‌نژاد را صادر و به او ابلاغ کرد. اتهام وی توهین و نشر اکاذیب عنوان شده است.

حمید بقایی معاون احمدی‌نژاد در زمان ریاست‌جمهوری نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که دادگاه اولیه او را به ۶۳سال زندان محکوم کرده است.
وی طی نامه‌یی اعلام کرد به‌دلیل اظهاراتش درباره ۶۳حساب بانکی شخص صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، او را به «۶۳سال زندان» محکوم شده‌است.

در این نامه آمده است: 'اینجانب در دفاع از خود گفته بودم که من ۶۳حساب بانکی ندارم. آقای صادق لاریجانی به‌دلیل گشایش ۶۳حساب بانکی و تصرف در سود چند ده میلیاردی ماهیانه ناشی از سپرده‌گذاری چند هزار میلیارد تومانی پول مردم و بیت‌المال و مصرف آنها بدون ضوابط قانونی و بدون کمترین گزارشی به نهادهای قانونی و مردم، دست به انتقام‌گیری زده و بدون هیچ مستند قانونی، با طرح اتهامات متعدد واهی قبلی و نقض مکرر قانون اساسی، قوانین عادی و آیین دادرسی و به‌صورت مخفیانه و به دور از چشم مردم، بنده را به ۶۳سال زندان محکوم نموده است، تا همگان بدانند دست قاضی‌القضات در برخورد با هر کسی که پا در حریم حکومت و اقتدار او و خاندانش بگذارد، بدون محدودیت باز است و هیچ کس نمی‌تواند راه او را در اینگونه ظلم بزرگ و آشکار سد نماید'.

از سوی دیگر غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری رژیم در استان تهران درباره محکومیت حمید بقایی گفت: این فرد به‌خاطر چند اتهام، چند محکومیت دارد این‌که گفته به ۶۳سال حبس محکوم شده یا جهل به قانون است یا قصد شیطنت داشته وگرنه طبق قانون او باید بیشترین حبس در میان محکومیتهایی که در دادنامه برایش در نظر گرفته شده را تحمل کند.

ابلاغ حکم بقایی پس از انتشار پیام احمدی‌نژاد علیه رئیس قوه قضاییه صورت گرفت. احمدی‌نژاد طی پیامی گفته بود رئیس قوه قضاییه به‌دلیل نقض مکرر قانون اساسی، «از عدالت ساقط شده ‌است و فاقد صلاحیت، فاقد مشروعیت و غاصب است و باید استعفا دهد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a1d67d72-d212-4d93-92a5-efe3a38ae908"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات