728 x 90

ممانعت از آزادی مهدی فراحی شاندیز و تحت فشار قرار دادن او در زندان مرکزی کرج

زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز
زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز
بنا‌ به گزارشهای دریافتی زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز در زندان مرکزی کرج تحت فشار و آزار قرار دارد و دژخیمان رژیم در این زندان از آزادی وی ممانعت به‌عمل می‌آورند.

چندی پیش این زندانی سیاسی به بیدادگاه منتقل شد و در حضور وکیل به وی گفته شد که حکمش آزادی است. اما دژخیمان زندان کرج از آزاد کردن وی سرباز می‌زنند. برای این زندانی سیاسی تابه‌حال حداقل سه بار پرونده‌سازی و به اتهام توهین به خامنه‌ای به ۹سال زندان و در اوایل سال جاری در دادگاهی در کرج به ۳سال و نیم دیگر زندان دیگر محکوم شده است.

زندانی سیاسی مهدی فراحی از سال ۹۰تاکنون در زندان به‌سر می‌برد.

بنابراین گزارش مهدی فراحی شاندیز در زندان مرکزی کرج برخلاف اصل تفکیک جرایم در بند زندانیان عادی شرایط سختی را می‌گذراند.

برای تماسهای تلفنی وی با خانواده محدودیت وجود دارد. بندها بسیار پرجمعیت است به‌طوری که شلوغی و نبودن فضای کافی باعث عصبی شدن زندانیان و درگیری با یکدیگر می‌شود. هم‌چنین این زندان فاقد امکانات بهداشتی و بسیار کثیف است.

زندانیان از سیستم گرمایشی محروم هستند. کمیت و کیفیت غذا در حد صفر است و زندانیان برای رفع سوءتغذیه باید که از جیب خود از فروشگاه خرید کنند. افرادی که پول ندارند به‌دلیل مصرف غذاها با کیفیت نامرغوب دچار بیماریهای گوارشی از جمله انواع بیماریهای عفونی می‌شوند. نوبت دیدار با پزشک عمومی برای هر زندانی ماهی یکبار است و برای درمان بعضی از زندانیان پول مطالبه می‌کنند تا به بیمارستان بیرون زندان اعزام شوند و اگر کسی پول نداشته باشد با خطر مرگ روبه‌روست.

خانواده این زندانی سیاسی نگران وضعیت وی و خواهان انتقال او به زندانی دیگر و به بند زندانیان سیاسی هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9fbaf403-9785-41d2-b60e-873c926613a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات