728 x 90

تبعیض علیه زنان، زن‌ستیزی یا انسان ستیزی؟

سرکوب زنان در ایران
سرکوب زنان در ایران
همان‌طور که می‌دانیم، نیمی از جمعیت هشتاد میلیونی ایران را زنان تشکیل می‌دهند. زنانی که می‌توانند نقشی مهم در آینده ایران عزیز ایفا کنند. اما با روی کار آمدن حاکمیت آخوندی که هدفش تحمیق انسانیت بود، آخوندها سعی بر آن داشتند که نیمی از جمعیت را در آشپزخانه‌ها حبس کنند و نیم دیگر را با عناوین مختلف (مانند مواد مخدر، جنگ، فشار اقتصادی و سیاسی و... .) منفعل و به نفع خود به حاشیه برانند تا هیچ مانعی برای چپاول و غارت اموال مردم نداشته باشند. بزرگترین سلاح برای به حاشیه راندن مردان و حبس کردن زنان در خانه و آشپزخانه، سرکوب وحشیانه و سوء‌استفاده از دین بود که البته با وجود 39سال هنوز به هدف مرگ و بی‌اثر کردن مردم در حاشیه نرسیدند.

اگر بخواهیم مسأله را از دیدگاه تاریخی مورد بررسی قرار دهیم باید به سخنان پیامبران الهی و به‌خصوص پیامبر اسلام (ص) اشاره کنیم که زن و مرد را مساوی با یکدیگر قرار دادند و پیروان خود را از هرگونه تبعیض جنسیتی میان زنان و مردان بر حذر داشته‌اند. با این وجود آخوندها برای انحراف اذهان مردم از سیاستهای کثیف خود در داخل و خارج کشور و نیز غارت و چپاول اموال مردم به جان آمده از استبداد، قانون حجاب اجباری را در سال 1358به زنان تحمیل کرده و حتی تظاهرات زنان در سال 1358 در محکومیت حجاب اجباری را با سرکوب پاسخ دادند. آنها پا را فراتر از این گذاشته و در اعتراضات دهه خونین 60 با تجاوز به بسیاری از زنان آزاده میهن در زندانها و اعدام آنان خوی وحشیگری خود را بیش‌از‌پیش به نمایش گذاشتند و در سال‌های پس از دهه 60 و 70 و 80 هم ادامه دادند. اما زنان میهنمان جانانه در برابر هیولای زن‌ستیز ایستادند و هویت و اصالتشان را به فروش نگذاشتند.

در گزارش سالانه وزارت‌خارجه آمریکا سپاه پاسداران مسئول قاچاق گسترده دختران بین 9 تا 15سال و زنان ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و سلیمانیه عراق شناخته شد و امروز نقش مزدوران و سرکردگان رژیم در برپایی خانه‌های فساد و ایجاد فشار مضاعف بر دختران و زنان ایرانی برای استفاده از آنان به‌عنوان برده‌های جنسی در لبنان و سوریه و... پوشیده نیست.

همین جنایات به شکل دیگری برای مردان آزاده میهن اتفاق افتاده است. آنها نیز همانند زنان آزاده میهن با اعدام های گسترده در سال 1367، سرکوب دانشجویان در سال 1378، یا از همه وحشیانه‌تر تجاوز به زندانیان در کهریزک مواجه بوده‌اند.

آری اینها نمونه‌هایی کوچک اما بسیار زجرآور از جنایات رژیم ضدبشری آخوندی در حق انسانیت در منطقه خاورمیانه است. ولی آیا در برابر جنایاتی که روز به روز توسط رژیم در حال انجام است سکوت باید پیشه کرد؟

مسلماً خیر.
باید ایستاد و برای آزاد شدن ایران از چنگال دیکتاتوری بهای آن را پرداخت.

من اگر برخیزم
تو اگر برخیزی
همه بر می‌خیزند
من اگر بنشینم
تو اگر بنشینی
چه کسی برخیزد
چه کسی با دشمن بستیزد
خداوند خالق آزادی و آزادگی همواره حافظ ایران و مردم شریف ایران باشد.

فروغ ایران.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/44352a33-c770-4802-af9d-721da940fd36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات