728 x 90

نشست وزرای خارجه و روسای ستاد مشترک ارتشهای عضو ائتلاف عربی در عربستان

نشست وزرای خارجه و روسای ستاد مشترک ارتشهای عضو ائتلاف عربی در عربستان
نشست وزرای خارجه و روسای ستاد مشترک ارتشهای عضو ائتلاف عربی در عربستان
نشست اعضای ائتلاف عربی شامل وزرای خارجه و روسای ستاد مشترک ارتشهای کشورهای عضو «ائتلاف عربی» در ریاض، پایتخت عربستان سعودی با موضوع محوری مقابله به رژیم ایران و وضعیت میدانی در یمن آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه روز 7آبان 96 این نشست با سخنرانی عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان شروع شد. وزیر خارجه عربستان گفت شبه‌نظامیان حوثی با انجام کودتا، به نوعی یمن را «ربوده‌اند» و این موضوع باعث به وجود آمدن بی‌ثباتی در منطقه مخصوصاً برای عربستان سعودی و امارات متحده عربی شده است.

عادل الجبیر در سخنانش (رژیم) ایران را بزرگترین حامی تروریسم در منطقه نامید و تأکید کرد استفاده ائتلاف عربی از «گزینه نظامی» در یمن به‌دلیل ادامه تهدید شبه‌نظامیان حوثی برای امنیت این کشور و کشورهای منطقه صورت گرفته است. وی اضافه کرد: "اقدامات تروریستی، غیرانسانی و ناقض قوانین بین‌المللی حوثی‌ها بدون حمایت (رژیم) ایران به‌عنوان بزرگترین سرمایه‌گذار تروریسم در منطقه، غیرممکن است".

وی افزود: رژیم ایران با ارسال سلاح برای حوثی‌ها و نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح، طرح های صلح در یمن را ناکام گذاشته و به بقای حوثی‌ها کمک کرده است".

این نشست در پی سخنرانی عادل الجبیر، پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران ادامه یافت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3921f81b-a825-4ade-8d1b-8d008d40c984"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات