728 x 90

تحلیلگر امور ایران: باید از توافق اتمی بیرون کشید

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
اروپاییها تهدیدهای امنیتی رژیم ایران را مانند عربستان و سایر کشورهای منطقه حس نمی‌کنند به همین دلیل می‌گویند ترامپ از توافق اتمی بیرون نکشد. ضمنا آنها دنبال تجارت و سودهای خود با رژیم ایران هستند:
گزارشی از فاکس‌ نیوز 5آبان 96:
تلویزیون فاکس نیوز:‌ در اروپا عده‌یی نگرانند و می‌گویند این رئیس‌جمهور قصد دارد از توافق اتمی بیرون بکشد. آنها می‌گویند دونالد ترامپ نباید تأیید توافق را رد می‌کرد. سمت و سوی تحولات چیست؟

فرد فلیتس تحلیگر پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا: اروپاییها دارند تلاش می‌کنند راه‌حلهای خودشان را در مورد مشکلات امنیتی خاورمیانه از جمله ایران به ما دیکته کنند!. آنها اساساً رویکرد پرزیدنت ترامپ به توافق با رژیم ایران را محکوم می‌کنند، اما کشورهایی چون عربستان سعودی که بیش از اروپا تحت تاثیر تهدیدات رژیم ایران قرار دارند بلافاصله از رویکرد رئیس‌جمهور حمایت کردند.
باید توجه کنیم که یکی از دلایل این موضع اروپاییها معاملات تجاری است. همان معاملاتی که جان کری برای بستن آنها مشتاقانه اروپاییها را به آن تشویق می‌کرد.

فاکس نیوز: رئیس‌جمهور می‌خواهد روی توافق مجدد کار شود. او از این توافق کنار نکشید و می‌گوید ما می‌توانیم آن را سخت‌تر کنیم و بقول وزیر خارجه «این قرارداد را سخت‌تر کنیم» آیا می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟

فرد فلیتس: چشم‌انداز ترمیم این توافق بسیار بعید است. کاری که رئیس‌جمهور انجام داد این بود که او به کنگره فرصتی داد تا آن را حل کند. او قصد دارد از این توافق خارج شود مگر این‌که کنگره وارد شود. ما علائم متناقضی از افراد دیگر می‌شنویم من از اظهارات رئیس‌جمهور می‌فهمم که تصمیم خود را مبتنی بر نظر جان بولتون رئیس سابقمان اتخاذ کرده است و او حق بیرون کشیدن را برای خود محفوظ می‌دارد و اگر کنگره این کار را انجام ندهد بیرون می‌کشد.

فاکس نیوز: اگر ما از این توافق بیرون بکشیم آیا یک رسم بدی ایجاد نمی‌کند؟

فرد فلیتس: من فکر نمی‌کنم رسم بدی ایجاد کند زیرا این توافق برنامه اتمی رژیم ایران را مشروع می‌کند. در مدت کوتاهی ما نیازمند تحریمهای دائمی علیه ایران هستیم تا مانع از فن‌آوری اتمی این رژیم شویم. قدرت اقتصادی آمریکا می‌تواند تمامی کمپانیهای سراسر جهان را مجبور به این کار کند. این یک توافق بد است زیرا به رژیم ایران اجازه غنی‌سازی اورانیوم با ۵۰۰۰سانتریفوژ را می‌دهد مگر آن که آن را اصلاح کنیم ولی من فکر می‌کنم بهتر است که ما از آن بیرون بکشیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9a8f37b-ce49-44cf-a389-04b7ce5b461e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات