728 x 90

بازتاب گسترده سخنرانی نیوت گینگریچ: به‌نظر من او (مریم رجوی) یکی از الگوها از نماد مقاومت در برابر دیکتاتوری است + فیلم

بازتاب گسترده سخنرانی نیوت گینگریچ
بازتاب گسترده سخنرانی نیوت گینگریچ
به‌دنبال برگزاری کنفرانس در کلوپ ملی مطبوعات در واشینگتن با حضور نیوت گینگریچ رئیس پیشین کنگره و کاندیدای ریاست‌جمهوری، درباره سیاست جدید ایالات متحده در قبال رژیم آخوندی، هافینگتن‌پست در گزارشی نوشت: نیوت گینگریچ در (کنفرانس) واشینگتن که توسط سازمان جوامع ایرانیان در آمریکا برگزار شد، سخنرانی کرد.

این کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری (آمریکا)، گفت: «تا وقتی این دیکتاتوری (در ایران) در قدرت است و می‌تواند پول خرج کند و تروریسم را به سراسر جهان صادر کند، یک خطر مرگبار برای ایالات متحده و طبعاً امر وحشتناکی برای مردم ایران است. این یک دیکتاتوری است که در سال 1988، 30هزار نفر را به‌قتل رساند. آنها با سرکوب مطلق به حیاتشان ادامه می‌دهند. این یک فانتزی است که گفته شود، این دیکتاتوری بدون سرکوب زنده خواهد ماند».

سخنگوی پیشین مجلس نمایندگان درباره مسیر آیندهٴ سیاست آمریکا، تأکید کرد: «امیدوارم دولت اکنون به‌عنوان بخشی از روند درهم‌شکستن سپاه پاسداران و سرانجام خود این دیکتاتوری، با ( مقاومت ایران)... . ارتباط برقرار کند... شورای ملی مقاومت ایران پتانسیل عظیمی دارد و خانم مریم رجوی (رئیس‌جمهور برگزیده این شورا) کار شگفت‌انگیزی را در رهبری یک سازمان طی سالیان بسیار دراز و دورانی بسیار دشوار، انجام داده است».

تلویزیون العربیه، گزارش داد: رئیس پیشین کنگره در سخنانش خاطرنشان کرد که تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی توسط وزارت خزانه‌داری، گام مهمی برای محاصره‌کردن آن به‌لحاظ اقتصادی است.

العربیه در گزارش خود گفت: در اولین (جلسه) بحث و گفتگو حول استراتژی جدید دولت ترامپ برای مقابله با (رژیم) ایران، سخنگوی پیشین مجلس نمایندگان آمریکا نیوت گینگریچ گفت، کنگره بایستی ماده زمانبندی توافق اتمی را تغییر بدهد تا (رژیم) ایران مطلقاً نتواند به سلاح اتمی دست یابد؛ وی خواستار آن شد که به بازرسان اجازه داده شود سایت‌های نظامی (رژیم) ایران را بدون محدودیت بازرسی کنند.

گینگریچ گفت، (رژیم) ایران با دخالت‌های منفی و حمایتش از تروریسم یک تهدید محسوب می‌شود و پروژه‌یی برای کنترل بر منطقه دارد؛ دولت باید هم‌پیمانان در خلیج (فارس) و مصر و اردن را تقویت کند و از طریق حمایت از اپوزیسیون داخلی، برای تغییر رژیم کار کند.

سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت در آمریکا به العربیه گفت: اغلب ایرانیان از نسل جوان و زیر 35ساله هستند و در پی آینده و دموکراسی، آزادی و برابری در ایران هستند

گینگریچ سخنگوی پیشین مجلس نمایندگان بر این عقیده است که سپاه پاسداران نزدیک به 150هزار نیرو در سوریه و عراق دارد.

اپوزیسیون ایران از دولت ترامپ خواست که فشار بیشتری به (رژیم) تهران بیاورد و تأکید کرد که هرگونه تغییر رژیم بایستی از داخل صورت بگیرد.

نیوت گینگریچ – رئیس پیشین کنگرهٴ آمریکا
امیدوارم که این دولت هم‌اکنون به‌عنوان بخشی از این‌روند شروع به در هم‌شکستن هم سپاه پاسداران و سپس نهایتاً خود دیکتاتوری، در جهت هماهنگی اطلاعات و هماهنگ کردن توصیه‌ها و پیدا کردن راههای همکاری با یکدیگر، با همکاری بیشتری نزدیک شود. چون من معتقدم که در واقع شورای ملی مقاومت ایران توان بالقوه فراوانی دارد و هم‌چنین می‌خواهم بگویم، معتقدم که خانم رجوی کار بسیار شگفت‌انگیزی در رهبری یک سازمان در یک دورهٴ بسیار طولانی و بسیار دشوار انجام داده است. به‌نظر من او یکی از الگوها از نماد مقاومت در برابر دیکتاتوری است که تأثیر عظیمی بر کل کشور خواهد گذاشت. ما هم‌چنین یک پیام مهم برای اروپا خواهیم فرستاد، در مورد مسیری که سیاستهایمان طی می‌کنند.

منبع: قسمتی از سخنرانی گینگریج در کنفرانس در کلوپ ملی مطبوعات آمریکا با حضور نیوت گینگریچ سیاست جدید آمریکا در قبال دیکتاتوری آخوندی واشینگتن – ۲۰اکتبر 2017 (پخش دراخبار 30مهر 96)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d5b0c6a-c81f-4074-9022-c4d94ceec84e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات