728 x 90

تظاهرات مردم کردستان عراق

تظاهرات مردم کردستان علیه رژیم
تظاهرات مردم کردستان علیه رژیم
سی.ان.ان از شهر اربیل کردستان عراق گفت کردها می‌گویند شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران به کرکوک و سایر مناطق آنها حمله کردند. آنها از آمریکا به‌خاطر بی‌طرفی در این ماجرا خشمگین هستند.
سی.ان.ان 30مهر 96: نیروهای کرد عراقی یک تظاهرات خشمگینانه در شهر اربیل برگزار کردند و خشم خود را ابراز کردند.

نیروهای عراقی با رزمندگان کرد درست در شمال این شهر نفت خیز درگیر شدند. کردها این شهر را از دست داعش آزاد کردند و طی ۳سال گذشته آن را حفاظت کرده بودند.

خبرنگار سی.ان.ان از اربیل:
این دومین تظاهرات است که ما در آن شرکت داشته‌ایم.
من حدود ۱۰سال است از کردستان عراق گزارش می‌دهم این برای اولین بار است که مردم در تظاهراتی خشم خود را علیه آمریکا ابراز می‌کنند. مردم می‌گوید آمریکا سلاحها را به‌دست شبه‌نظامیان شیعی عراقی مورد حمایت رژیم ایران داده است تا به کردها حمله کنند.

بسیاری از مردم در اینجا معتقدند در میان نیروهای عراقی که کرکوک و زمینهای دیگری از کردها را گرفتند شبه‌نظامیانی بودند که مورد حمایت رژیم ایران بوده و توسط این رژیم تسلیح شده‌اند.

آنها از آمریکا خشمگین هستند که موضعی بی‌طرف در این درگیری میان دولت منطقه‌یی کردستان و بغداد اتخاذ کرده است. آنها خواستار این هستند که آمریکا از آنها حمایت کند. عدم حمایت آمریکا باعث نومیدی آنها می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd88a315-6e4e-40ed-8243-6f5c036d6b6f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات