728 x 90

مایکل پریجنت: اروپاییها معامله با آمریکا را قربانی معامله با رژیم ایران نمی‌کنند

مایکل پریجنت
مایکل پریجنت
مایکل بریجنت تحلیلگر امور خاورمیانه در مؤسسه هادسون آمریکا می‌گوید مهمترین موضوع سخنرانی دونالد تمرکز وی روی سپاه پاسداران بود.
فاکس نیوز 25مهر 96:
رژیم ایران این روزها از این واقعیت بسیار آزرده است که می‌بیند همه جهان آن را به‌عنوان یک عنصر فریبکار می‌شناسند. علاوه بر این، سپاه پاسداران اکنون با قرار گرفتن در لیست، از دید پرزیدنت ترامپ به‌عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است. به نظر می‌رسد این موضوع بیشتر از هر چیز دیگری برجسته شده است.

مایکل بریجنت: از مجموعه چهار محوری که پرزیدنت ترامپ در سخنرانیش مطرح کرد، سه محور راجع به سپاه پاسداران بود و فقط یک محور حول مردود دانستن برجام. این نکته بسیار مهمی است. ما تمامیت سپاه پاسداران را با همه وابستگان و زیر مجموعه‌هایش را در لیست تروریستی قراردادیم. معنای عملی این لیست‌گذاری این است که تمام فعالیتهای اقتصادی سپاه پاسداران هدف وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار خواهد گرفت. در حال حاضر خیلی از شرکتهای اروپایی با نهادهای سپاه پاسداران روابط تجاری دارند. حتی من از وزیر خزانه‌داری شنیدم که به کمپانیهای آمریکایی در مورد ایجاد رابطه با رژیم ایران اخطار داده است. این هشدار شرکت بویینگ را نیز شامل می‌شود. بویینگ با ایران-ایر رابطه دارد، تحلیلگران معتقدند رژیم ایران از هواپیماهای بویینگ برای انتقال شبه‌نظامیان افغانی و عراقی و نیروهای سپاه پاسداران به سوریه استفاده می‌کند. این خود نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

توافق هسته‌یی با رژیم ایران عاملی نیست که اتحاد ما را با هم‌پیمانانمان نگهدارد. هم‌پیمانان ما با 1820میلیارد دلار تبادلات مالی، به اقتصاد ما کمک می‌کنند، در مقایسه با 480میلیارد دلار رابطه اقتصادی با ایران. هم‌پیمانهای اروپایی به‌دنبال منافع اقتصادی خودشان با رژیم ایران هستند، در حالی‌که هنوز چنین چیزی را به‌دست نیاورده‌اند. چرا که نگرانند نکند بانکهای آنان به‌خاطر معامله با طرف حسابهایی که با سپاه پاسداران مبادله دارند، مشمول تحریمهای آمریکا و یا مجازاتهای وزارت خزانه‌داری شوند. این اهرم بسیار خوب و مؤثری برای ماست که هم‌پیمانان منطقه‌یی ما را مطمئن می‌سازد و هم‌چنین تمزکز را روی بغداد و دمشق و بیروت و صنعا که در حال معامله با سپاه پاسداران هستند بیشتر می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1351cdbf-7896-4f53-8cc4-730df5f03d1a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات