728 x 90

آیا میانجیگری اروپا در بحران کاتالونیا امکانپذیر است؟

 اروپا و راه حل‌ها بر میانجی گری اسپانیا
اروپا و راه حل‌ها بر میانجی گری اسپانیا
رئیس منطقه کاتالونیا، کارلوس پوجدمون بارها از نهادهای بین‌المللی درخواست میانجی گری در بحران استقلال کاتالونیا را کرده است. رئیس منطقه کاتالونیا که دولت اسپانیا او را مقصر اصلی بحران فعلی این کشور می‌داند بر اعلام استقلال کاتالونیا تأکید دارد.
 
 کارلوس پوجدمون
 کارلوس پوجدمون

آنتیژ هربرگ، دبیرکل سازمان میانجی گری اروپا می‌گوید: «اگر دو طرف درگیری از اروپا بخواهند که برای میانجی گری متعهد شود اروپا می‌تواند این نقش را بدرستی بازی کند.»

با این حال پیشتر مقامهای مهم نهادهای اروپایی اعلام کرده‌اند با توجه به ارتباط مستقیم اتحادیه اروپا با اسپانیا و وابستگی اروپا به اسپانیا در این زمینه راحت نمی‌توان تصور کرد که اتحادیه بتواند به‌عنوان میانجی در گفتگو بین دو طرف بحران شرکت کند.

اما از میانجی گریهای دیگر از جمله سازمان ملل نام برده شده است و گفته می‌شود فدریکا موگرینی و فرانتس تیمرمن می‌توانند بر مذاکرات نظارت کنند. هم‌چنین از سیاستمداران نامی اروپایی از جمله خاویر سولانا و یا مارتین شولتز هم صحبتهای شده است.
 
 نخست وزیر اسپانیا
نخست وزیر اسپانیا

با این حال تا رسیدن به مذاکرات پایاپای راه درازی در پیش است. مقامات دولت اسپانیا به جز اختلاف میان حزبی به این زودیها نمی‌پذیرند با دولتی سر یک میز بنشینند که هیچ حقی را برای آن دولت به‌رسمیت نمی‌شناسند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7964689f-5561-4414-9669-76489877148e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات