728 x 90

اعلام استراتژی جدید آمریکا و بحران در ولایت هراسان خامنه‌ای

بحران در ولایت هراسان خامنه‌ای
بحران در ولایت هراسان خامنه‌ای
به دنبال اعلام استراتژی جدید آمریکا توسط رئیس‌جمهور آمریکا و قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریستی توسط وزارت خزانه‌داری این کشور، بحران در ولایت هراسان و سراسیمه خامنه‌ای تشدید شد.

کیهان خامنه‌ای نوشت: «تکرار می‌کنیم و امید است که شنیده شود تا جلوی خسارت را تا دیرتر نشده بگیرند، چرا که جلوی ضرر را از هر جا بگیری، منفعت است... چه توافقی بهتر از این‌که ایران، یک‌طرفه به اجرای تعهداتش ادامه دهد بدون این‌که حتی یک پول سیاه به‌دست آورد؟. اما خیانت لیبرالهای وطنی کمتر از خیانت ترامپ و متحدانش نیست.

از خیانت ترامپ‌های وطنی هرگز نمی‌شود گذشت. ترامپ‌های وطنی که ماله به دست، به توجیه یا حاشیه‌سازی مشغولند و از بزک کردن جاسوس هسته‌یی هم نمی‌گذرند، با ادبیاتی متفاوت، همان راهی را می‌روند که ترامپ می‌رود» (کیهان- 22مهر).

روزنامه سپاه پاسداران نوشت: «شیطان بزرگ با همکاری شرکای اروپایی خود و با اعمال تغییرات در قانون پولشویی (FATF)... و با ضمیمه کردن موضوع مبارزه با تروریسم‌ ، به این بهانه‌ ، به تحریم بیش از ۲۰۰نهاد و فرد حقیقی و حقوقی ایران‌ ، از جمله سپاه و فرماندهان ارشد آن اقدام کرده و به این ترتیب، قلب پولی‌ ، مالی‌ ، نظامی ایران را در داخل و سطح جهان نشانه رفته و در تلاش است جهان را در منزوی‌سازی و مجبور ساختن ایران به عدم حمایت از محور مقاومت با خود همراه (سازد)... دولتمردان جمهوری اسلامی باید... مراقب باشند پازل دشمن را تکمیل نکنند» (جوان- 22مهر).

‌پاسدار حسین قدیانی از سرکرده‌های بسیج دانشجویی رژیم نوشت: «وقتی شخص آقای ظریف، در خود آمریکا، سخن از اهداف انتخاباتی برجام می‌گوید یا وقتی برخلاف دشمن، تنها و تنها دنبال یک توافق است، نه یک توافق خوب، معلوم است برجام به این فرجام می‌رسد!». (خبرگزاری فارس-22مهر).

یاسر جبرائیلی مهرة‌ دیگر باند خامنه‌ای نوشت «روحانی بدانند امروز که فرجام گفتگو با کدخدا و بازی برد-برد با دشمن اینگونه برایشان روشن شده است، رقبای سیاسی ایشان نه تنها قصد انتقام‌گیری ندارند، بلکه این دشمن‌شناسی را دستارود بزرگ برجام می‌دانند» (سایت تلگرامی یاسر جبرائیلی- 21مهر).

و مهدی محمدی مهرة‌ باند پاسدار جلیلی در مذاکرات هسته‌یی نوشت: «در 60روز آینده که توافق در اختیار کنگره قرار دارد، فشار روی نظام برای تن‌دادن به مذاکرات مجدد و مذاکرات مکمل موشکی و منطقه‌یی ایران هم قوت خواهد گرفت... سؤال بزرگ این است:‌ آیا راهی را که در ۴سال گذشته رفته‌ایم و به اینجا رسیده‌ایم دوباره طی خواهیم کرد تا چند سال دیگر به جایی دهها برابر بدتر از این جا برسیم؟! (سایت تلگرامی مهدی محمدی-21مهر).

ارگان باند مؤتلفه (رسالت) در سرمقاله‌اش با عنوان تماشاچی شوی ترامپ نباشیم نوشت «آمریکا چه از برجام خارج شود چه نشود عملاً برجام یک ورق پاره بیش نیست... آمریکایی‌ها نزدیک به 40سال است با ما اعلام جنگ علنی کرده‌اند و در صورتهای گوناگون هم از اعلام آن ابا ندارند. برخی مسئولان خام ما هستند که این حقیقت را درک نمی‌کنند و فکر می‌کنند می‌شود آمریکایی‌ها را با مذاکره سرعقل آورد» (رسالت – 22مهر).

مهدی فضائلی از مهره‌های باند خامنه‌ای نوشت: "تا کی باید کشور و اقتصاد ما معطل و سرگردان زمانبندی‌های آمریکایی باشد؟ تا کی باید ما از مسائل و مشکلات در اولویت خود غافل باشیم و نظر ترامپ و کنگره آمریکا ما را بلاتکلیف نگه دارد؟ آیا این سناریوپردازی نقطه پایانی هم دارد؟

باید اعتراف کنیم متأسفانه دشمن به این هدف خود دست یافته است!... کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست" (خبرگزاری فارس- 22مهر).

سعدالله زارعی از مهره‌های باند خامنه‌ای خطاب به عناصر این باند نوشت: «از آنجا که یکی از اهداف اصلی آمریکا ایجاد شکاف در جامعه ایرانی برای پذیرش تحمیل‌های بعدی است، (اصولگرایان) خود انتقادی را به زمان دیگری موکول کرده و نشان دهند که تهدید جدید آنها را همبسته‌تر کرده است. در این بین اصول‌گرایان باید بیش از طیفهای دیگر خویشتندار باشند...

واقعیت اقتصادی کشور را برای مردم توضیح دهیم... ادبیات متمایزی که رئیس‌جمهور در سازمان ملل بگوید ما بالاترین رشد اقتصادی جهانی را داریم و دو هفته بعد سخنگوی دولت بگوید پولی برای خرید محصولات کشاورزی نداریم را کنار بگذاریم» (مشرق- 21مهر).

روزنامه صبح نو در مطلبی با عنوان «طبل توخالی» نوشت: «باید از دولت آقای روحانی به‌طور شفاف و واضح خواست که مقتضیات کشور را تا همان‌گونه که در سخنان دیشب خویش گفتند، به حرفها و سخن‌پراکنیهای آمریکایی‌ها گره نزند و چاره‌ای بیندیشد تا از این چاله به‌در آییم». (روزنامه صبح نو- 19مهر).

حاجی دلیگانی عضو مجلس ارتجاع گفت: کشور در شرایط حساس کنونی که آمریکا در موضوع برجام در حال نقض‌های مکرر است، به انسجام ملی نیاز دارد و موضع قاطع نظام این است که دیگر در خصوص برجام مذاکره دوباره نخواهد کرد. (خبرگزاری فارس- 20مهر).

رسانه‌ها و مهره‌های باند روحانی و شرکایش علاوه بر حمله باندی بر ادامه مسیر زهرخوران و برجام توصیه کرده‌اند:
روزنامه حکومتی مردم‌سالاری همسو با باند روحانی در مورد امکان کنار آمدن با آمریکا نوشت: «در چنین شرایطی تلاش برای تئوریزه کردن نرمش از اساس غلط است» (مردم‌سالاری- 22مهر).

در همین حال روزنامه‌ایران ارگان دولت روحانی نوشت: «توقع اصلی از دستگاه دیپلوماسی کشورمان در شرایطی که آمریکایی‌ها بازی جدید در قبال برجام آغاز کرده‌اند را باید در ایستادگی معقولانه خلاصه کرد. به این معنا که ما نه اهل پا پس کشیدن از حقوق و تعهدات بین‌المللی خود هستیم و نه اهل سیاستهای محاسبه نشده و شتاب‌زده» (روزنامه‌ایران- 22مهر).

و یک روزنامه دیگر این باند نوشت: «الزاما لازم نیست که در برابر اقدام آمریکایی‌ها عکس‌العملی داشته باشیم‌. اما اگر ابتکار عمل در دست‌مان باشد می‌توانیم در بخش‌هایی که به برجام مربوط نیست، ورود پیدا کنیم و در بخش‌هایی هم که به برجام مربوط است، ورود نکنیم». (جهان صنعت- 22مهر).

یک سایت حکومتی از باند روحانی نیز نوشت «افرادی که در ایران صبح تا شب به آمریکا حمله می‌کنند حداقل هم‌اکنون از این بابت باید خوشحال شوند اما آنها برخلاف کل جهان به جای حمله به ترامپ، نوک حملات و انتقادات خود را به سمت روحانی... قرار می‌دهند». (سایت عصر ایران- 20مهر).

روزنامه حکومتی اعتماد وابسته به باند روحانی نیز نوشت «حالا اگر در مقابل بهانه‌تراشی‌های رئیس‌جمهور آمریکا احساس خطر کرده‌ایم مسلماً راهش فقط افزودن بر شعارهای ضدآمریکایی نیست، راهش انداختن تقصیرها به گردن یکدیگر نیست، راهش فقط نشان‌دادن چند مصاحبه تلویزیونی که در آن رهگذری بگوید: «ما با مشت محکم جواب‌شان را می‌دهیم» نیست» (اعتماد.22مهر).
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a09824a3-9ba3-44ee-bd72-6839397a0c10"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات