728 x 90

اسکای نیوز:‌ ضرورت فشار بیشتر بر رژیم ایران

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل
دولت آمریکا که توافق اتمی را بدترین توافق می‌داند درصدد است رژیم ایران را وادار کند به بازرسیهای گسترده‌تر تن بدهد. گزارشی از تلویزیون اسکای نیوز 10مهر 96:
واشینگتن از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهد تا بازرسیهای سخت‌تری را در تأسیسات نظامی رژیم ایران انجام دهد. نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد تأکید کرد این رژیم نمی‌گذارد از تأسیسات نظامی‌اش بازدید شود.

نیکی هیلی گفت جلوگیری رژیم ایران از این بازرسیها باعث خواهد شد که توافق اتمی نابود شود.

رژیم ایران عقیده دارد که بازرسی از تأسیسات نظامی‌اش آرزویی است که عملی نخواهد شد.

در این رابطه دونالد ترامپ قبل از این‌که استراتژی جدیدش علیه رژیم ایران را به کنگره اعلام کند دست به اقدامهایی زده است. این کشور تنها طرف توافق اتمی با رژیم ایران نیست. فشارهای واشینگتن تابه‌حال رژیم ایران را وادار به تمکین نکرده است.

با این همه دونالد ترامپ ارتباطاتش را با اروپاییها بیشتر کرده تا در ایجاد فشار بیشتر به رژیم ایران کمک کنند. او در تماسی تلفنی با آنگلا مرکل در مورد این پرونده گفتگو کرد.

کاخ سفید گفت مرکل و دونالد ترامپ در مورد فعالیتهای موشکی رژیم ایران و عدم التزام این رژیم به قطعنامه‌های سازمان ملل‌متحد گفتگو کرده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5d2bff8-c00f-4337-bac4-d9c13ebef0c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات