728 x 90

کارشناس باند خامنه‌ای:‌ نه تنها از برجام خارج می‌شویم بلکه از NPT هم خارج خواهیم شد

فواد ایزدی
فواد ایزدی
در ادامه درگیری بین باندهای رژیم حول سرنوشت برجام، فواد ایزدی کارشناس باند خامنه‌ای گفت:‌ اگر آمریکا از برجام خارج شود باید بداند نه تنها ما از برجام خارج می‌شویم بلکه از NPT هم خارج خواهیم شد. پس خروج از NPT باید نتیجه خروج آمریکا از برجام باشد و این را هم باید اعلام کنیم.

وی ۱۱مهر ۹۶ در مصاحبه با خبرگزاری سپاه سپاه پاسداران موسوم به فارس افزود:
«برجامی که قرار بود یکسری از مشکلات مردم حتی مشکل آب خوردن مردم را حل کند نه تنها مشکلی را حل نکرد بلکه خودش هم به یک مشکل تبدیل شده.

... اروپایی‌ها به‌صورت سنتی نشان داده‌اند معمولاً به نظر آمریکا تمکین می‌کنند الآن هم ممکن است چنین کاری کنند البته مشکل دیگر ما با اروپا بحث دولتها نیست، کاری که ما با اروپا داریم، اقتصادی است و کار اقتصادی هم دست شرکتهای خصوصی است و ممکن است اروپا به این شرکتها بگوید با ایران کار کن ولی شرکتها نتوانند چون وقتی آمریکا بخواهد ایران را تحریم کند شرکتهای اروپایی هم تحت تأثیر قرار خواهند گرفت و از بین ایران و آمریکا معمولاً آمریکا را انتخاب خواهند کرد.

... آمریکایی‌ها به‌دنبال بهبود روابط نیستند ما در مرحله سوم باید فکر بهبود روابط با آمریکا را برای همیشه کنار بگذاریم و بدانیم تا زمانی که آمریکا آمریکا است روابط با آنها درست شدنی نیست».

بیشتر بخوانید:

نیکی هیلی: خروج آمریکا از توافق اتمی با رژیم ایران نشان می‌دهد ما همیشه به فکر مردم خود هستیم


نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد روز پنجشنبه 30شهریور 96 درجمع خبرنگاران گفت:‌ «خروج آمریکا از توافق هسته‌یی با رژیم ایران، اعتبار دیپلوماتیک آمریکا را نه تنها تضعیف نمی‌کند بلکه نشان‌دهنده این است که آمریکا همیشه به فکر مردم خود است.»

وی افزود:‌ «بعد از امضای هر توافقی، باید آن را دوباره بررسی کرد که آیا، آن توافق مؤثر بوده است یا خیر و با توجه به اقدامات مخرب رژیم ایران در منطقه از جمله حمایت از تروریسم و قاچاق سلاح، باید دید که آیا برجام مؤثربوده است یا خیر.»

نیکی هیلی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان که آمریکا را به ماندن در برجام تشویق کرد گفت:‌ رژیم ایران «مرگ بر آلمان» نمی‌گوید، بلکه «مرگ بر آمریکا» می‌گوید. رئیس‌جمهور آمریکا باید به کنگره بگوید که آیا ادامه حضور در این توافق به نفع امنیت مردم آمریکا است یا خیر.

سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: «آمریکا نمی‌خواهد توافق هسته‌یی با رژیم، این رژیم را به یک کره شمالی دیگری، تبدیل کند.» به گفته او توافق های بد با کره شمالی موجب شد که پیونگ یانگ بتواند دست به تولید تسلیحات هسته‌یی بزند.

نیکی هیلی گفت رئیس‌جمهور آمریکا طبق قانون این کشور باید ماه آینده میلادی به کنگره آمریکا بگوید آیا تصدیق می‌کند توافق برجام به نفع امنیت ملی آمریکا است یا این‌که چنین چیزی را تصدیق نمی‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd52cd97-e4e9-42f3-b597-7fe047b817de"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات