728 x 90

عامل حمله تروریستی کانادا شناسایی شد

یک ون واژگون‌شده در تعقیب و گریز پلیس و مظنون
یک ون واژگون‌شده در تعقیب و گریز پلیس و مظنون
به گزارش رسانه‌های کانادا پلیس این کشور یک پناهجوی سومالیایی را به حمله با چاقو به یک مأمور پلیس و راندن خودرو به سوی عابران در ادمونتون متهم کرده‌ است. مقامهای رسمی می‌گویند این وقایع «حمله تروریستی» بوده‌است.

فرد بازداشت‌شده ۳۰سال دارد و به تلاش برای انجام پنج مورد قتل متهم شده‌است.

رسانه‌های کانادا روز 9مهر 96 فاش کردند فرد مهاجم عبداللهی حسن شریف نام دارد.

این فرد دو سال پیش هدف تحقیقاتی در پیوند با تبلیغ برای عقاید افراطی قرار گرفته بود، هر چند در نهایت به‌عنوان یک تهدید جدی در فهرست افراد تحت نظر قرار نداشت.

وقایع شب شنبه در ادمونتون با حمله با خودرو به یک مأمور پلیس که در برابر ورزشگاهی ایستاده بود آغاز شد. راننده سپس از خودرو پیاده شده و با چاقو به مأمور پلیس حمله‌ور شده‌است. بنا بر گزارشها و تصاویر ویدئویی او سپس از محل گریخته ‌است.

مأموران پلیس مظنون به حملات را در یک ایست بازرسی شناسایی کرده‌اند اما او از محل گریخت. پلیس سپس او را در منطقه مرکزی شهر تعقیب کرد. در جریان این تعقیب و گریز مظنون به حملات خودروی خود را به چهار عابر پیاده زده است.

پلیس در خودروی متهم پرچم گروه داعش را یافته‌ است. با این همه مقامهای امنیتی احتمال این‌که او هم‌دستی داشته و این حمله به‌صورت مشخصی برنامه‌ریزی شده را بسیار ضعیف توصیف کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f557422a-eae4-4aa6-9b22-0420a8cdcb71"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات