728 x 90

ابوالفضل ظهره‌وند: «آقای ترامپ موضع تهاجمی دارد»

--
--
ابوالفضل ظهره‌وند عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی رژیم به زهرخوران اتمی در برجام اعتراف کرد و گفت: «آمریکا از بستر و چارچوب برجام جهت فشار بیشتر علیه ما استفاده می‌کند و آنها در قالب برجام در حال بازی هستند. ما هم‌چنان شاهدیم که آقای ترامپ موضع تهاجمی دارد و می‌خواهد زیر تمام قرارها و تعهدات دولت آمریکا در قالب برجام بزند». وی که روز دوشنبه سوم مهر با خبرگزاری اطلاعات آخوندی موسوم به مهر مصاحبه می‌کرد هم‌چنین اعتراف کرد:‌ «در برجام امکان شکایت به‌نحوی که گفته می‌شود وجود ندارد و آمریکا هم از این وضعیت برای گرفتن امتیازات بیشتر استفاده می‌کند.»

بیشتر بخوانید:‌
شبکه ان بی‌سی: فشار دونالد ترامپ بر اروپاییها برای تجدیدنظر در برجام
یک مقام ارشد دولت آمریکا به شبکه ان.بی.سی نیوز گفت دونالد ترامپ به این متمایل شده است که تصمیم درباره ترک توافق هسته‌یی را برعهده کنگره بگذارد.
چنین امری پیش از ضرب‌الاجل پانزدهم اکتبر رخ خواهد داد. اگر رئیس‌جمهور آمریکا برجام را در راستای منافع ایالات متحده اعلام نکند، کنگره ۶۰ روز فرصت خواهد داشت درباره وضع دوباره تحریمهای مربوط به برنامه هسته‌یی رژیم ایران که بر مبنای برجام لغو شده بود تصمیم بگیرد. هدف پرزیدنت ترامپ در این فاصله این خواهد بود که متحدان اروپایی آمریکا را ترغیب کند با مذاکره دوباره بر سر بعضی مفاد برجام موافقت کنند و بر ایران برای بازگشت به مذاکره فشار بیاورند.

مقام ارشد دولت ترامپ می‌گوید رئیس‌جمهور مصمم است به وضعیت فعلی ادامه ندهد، اما دست‌کم یک گزینه دیگر را هم درباره برجام در نظر دارد.

دو مقام آمریکایی دیگر به شبکه ان.بی.سی نیوز می‌گویند این گزینه، دادن ۹۰روز فرصت به متحدان اروپایی برای همراهی در مذاکره دوباره بر سر برجام به جای سپردن سرنوشت توافق هسته‌یی به دستان قانونگذاران آمریکایی است. مقامهای دولت ترامپ هم‌چنان با متحدان و جمهوریخواهان در کنگره در حال بحث و بررسی هستند.

رئیس‌جمهور آمریکا به رئیس‌جمهور فرانسه:‌ توافق اتمی با رژیم ایران بسیار معیوب است
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا بامداد امروز سه‌شنبه 28شهریور و در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری رویتر، طرفین در این دیدار به موضوع برجام و برنامه اتمی رژیم ایران و توافق آب و هوایی پاریس پرداخته‌اند. برایان هوک مدیر برنامه‌ریزی سیاسی وزارت‌خارجه آمریکا گفت دونالد ترامپ در این دیدار به رئیس‌جمهوری فرانسه تأکید کرد که توافق هسته‌یی رژیم ایران نقاط ضعف اساسی و عمیقی دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7e859aac-8954-4c6a-aeff-c583d0b7e4e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات