728 x 90

تأکید وزیر خارجه آمریکا:‌ توافق اتمی با رژیم ایران باید تغییر کند

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا
رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا
تلویزیون فاکس‌ نیوز 30شهریور 96 می‌گوید: تمرکز دولت ترامپ این هفته بر روی روابط بین‌الملل است. رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد. او سیاست آمریکا در قبال رژیمهای شیطانی کره شمالی و ایران و هم‌چنین ونزوئلا را تشریح کرد.

فاکس نیوز: دونالد ترامپ در مجمع عمومی سخنان نیشداری علیه رژیم ایران ایراد کرد. وی این احتمال را مطرح کرد که توافق با رژیم ایران ممکن است تمدید نشود یا به نوعی ممکن است تغییر کند. ۱۵اکتبر ضرب‌الاجل آمریکاست آیا ممکن است قدری توضیح دهید؟

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا: فکر می‌کنم همه ما در مورد نواقص توافق اتمی رژیم ایران آگاهیم و مهمترین ماده چشمگیر آن ماده پایانی است که همه می‌دانیم یک توافقنامه‌ای است که فقط آن را به تعویق می‌اندازد.

ما در مورد کره شمالی هم مذاکره کردیم. این کاریست که دولتهای پیشین با کره شمالی کردند آنها صرفاً وارد توافقی شدند که کوتاه مدت بود و در آن براحتی تقلب کردند. فکر می‌کنم این ارزیابی رئیس‌جمهور است که توافق اتمی با رژیم ایران به اندازه کافی توافق سختی نیست و به اندازه کافی برنامه آنها را کند نمی‌کند و حسابرسی سخت از آنها تحت این توافق دشوار است. مهمتر از همه این‌که این توافق به پایان می‌رسد و تقریباًشمارش معکوس آن زمانی که آنها توانمندیهای اتمی خود را از سربگیرند شروع خواهد شد. رئیس‌جمهور خواستار آن است توافق را مجدداً اجرا و مجدداً مذاکره کند. ما نیازمند حمایت متحدانمان اعم از متحدان اروپایی هستیم تا موضوع را در برابر رژیم ایران قرار دهیم که این توافق به واقع باید بازبینی شود.

اگر رژیم ایران این توافق را پاره کند و بیرون برود در آن صورت طبق توافقنامه تمامی تحریمها هم تحریمهای آمریکا و همین طور اروپا به جای خود باز می‌گردند بنابراین ما باید ببینیم انتخاب آنها چیست.

ولی فکر می‌کنم موضوع دیگری که رئیس‌جمهور برجسته کرد این است که تهدید رژیم ایران در این منطقه بسا فراتر از آن است که در مذاکرات توافق اتمی به آنها پرداخته شود.

روابط ما با رژیم ایران از زاویه امنیتی و از زاویه تهدیدات بسا فراتر از آن است. ما باید با فعالیتهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران در یمن و در سوریه مقابله کنیم.

تحت این توافق، رژیم ایران فعالیتهای بی‌ثبات کننده خود در منطقه را تشدید کرد. ما باید با آن مقابله کنیم.

ما از طریق مذاکره مجدد بر سر اتمی یا به شیوه دیگر، با آن مقابله خواهیم کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50980e2e-287f-4c0a-9e58-45ae9d0c5a9d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات