728 x 90

وزیر خارجه آمریکا:‌ رژیم ایران و کره شمالی بزرگترین تهدید علیه صلح جهانی

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا
وزیر خارجه آمریکا در اجلاس خلع‌سلاح هسته‌یی شورای امنیت ملل‌متحد رژیم ایران و کره شمالی را دو مورد از بزرگترین تهدیدها برای صلح جهان معرفی کرد.

بر اساس بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا 30شهریور 96 تیلرسون در این اجلاس گفت: «به نظر می‌رسد رژیم ایران مشتاق حفظ گزینه از سرگیری تسلیحات اتمی در آینده است، ضمن آن که همزمان به حمایت از تروریسم بین‌المللی، پیشبرد سیستم موشکی با توانایی حمل سلاح اتمی و بی‌ثبات سازی همسایگان ادامه می‌دهد.»

وی افزود:‌ کره شمالی هرگز به تعهدات خود عمل نکرده و در پیمان منع گسترش که در نیمه ۱۹۸۰ به آن پیوست، تقلب کرد و هرگز پاسخگو واقع نشد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «گرچه کره شمالی ممکن است فرض کند که با سلاحهای هسته‌یی بقای رژیم خود را تضمین می‌کند، اما در حقیقت، سلاحهای هسته‌یی به‌وضوح تنها به انزوای بیشتر، بی‌احترامی و محرومیت می‌انجامد. ادامه تهدیدها علیه ایالات متحده و در حال حاضر کل جامعه جهانی، برای رژیم ایمنی ایجاد نخواهد کرد، بلکه تعهد و چاره‌جویی جمعی ما را برای جلوگیری از تجاوز کره شمالی محکمتر می‌کند.».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8c8423d-5527-4d26-92dd-5f28a963e697"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات