728 x 90

اعتراف به سوءتغذیه در محیط‌های بیمارستانی

اعتراف به سوءتغذیه در محیط‌های بیمارستانی
اعتراف به سوءتغذیه در محیط‌های بیمارستانی
مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اذعان کرد که شیوع سوءتغذیه در بیماران بستری در مشهد حدود ۳۸درصد است.

روز چهارشنبه 29شهریور 96 عبدالرضا نوروزی مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مصاحبه‌یی با خبرگزاری حکومتی ایسنا با اشاره بوضعیت نگران‌کننده بیمارستانها در حاکمیت آخوندی گفت: «ما بیماران‌مان را به‌خصوص در بخش مراقبت‌های ویژه، گرسنگی می‌دهیم. شیوع سوءتغذیه در بیماران بستری در مشهد حدود ۳۸درصد است، یعنی از هر ۱۰نفر بیمار بستری، ۴نفر سوءتغذیه دارند. عدد بسیاری بالایی است. این عدد در بخش مراقبت‌های ویژه بالای ۶۰درصد است، یعنی ما ۶۲درصد بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شوند، سوءتغذیه دارند».

وی در بخش دیگری به موقعیت نابسامان تغذیه در بیمارستانها و عوارض آن به کارگزاران حکومتی یادآوری کرد: «وقتی به سوءتغذیه بیماران توجه نشود، احتمال عفونت‌های بیمارستانی در این‌ها افزایش می‌یابد، مشکلات قلبی و کلیوی را به‌وجود می‌آورند و در نهایت منجر به این می‌شود که طول مدت بیشتری را در بیمارستانها بستری شوند».

بیشتر بخوانید:

فرسودگی تخت و سایر اقلام بیمارستانها در حاکمیت آخوند


(تلویزیون شبکه خبر ۲۳تیر ۹۶) در رابطه با کمبود تخت و فرسودگی تختهای موجود در بیمارستانها ساکی مدیر عمرانی وزارت بهداشت می‌گوید: ”ما ۴۶هزار تخت اینجا کم داریم از تعداد تختهایی هم که خدمتتون عرض کردم، ما حدود ۵۰هزار تخت فرسوده هم داریم یعنی تعداد تخت مورد نیاز کشور الآن برای این‌که بتونیم تختهای فرسوده رو جایگزین کنیم و توسعه لازم اتفاق بیفته یک چیزی حدود ۹۰هزار تخت بیمارستانی رو لازم داریم ۹۰هزار تا ۱۰۰هزار تا.

به‌طور معمول در کشورهای توسعه یافته مثلاً در اروپا، عمر یک تخت بیمارستانی ۷تا ۱۰سال است، اما در حاکمیت آخوندی با توجه به این‌که بیمارستانها ۳۵سال و بیشتر از این عمر دارند، وضعیت تختها آن‌چنان خراب است که حتی مهره‌های حکومتی نیز ناگزیر به اعتراف به بخشی از این وضعیت نابسامان شده‌اند. در حال حاضر ایران از لحاظ تعداد تخت در رده‌های بسیار پایین در خاورمیانه قرار دارد و حتی در مقایسه با کشورهایی مانند تاجیکستان و قزاقستان وضعیت بسیار فاجعه باری دارد.

در حالی که بیماران کشور ما ناگزیرند در چنین مکانهایی دوران بیماری خود را سپری کنند، رژیم آخوندی سرمایه‌های کشور را چپاول می‌کند و این سرمایه‌ها به جیب سران و مهره‌های رژیم می‌ریزد یا نیز در سوریه و عراق در تنور جنگ‌طلبی تروریستی رژیم می‌ریزد یا در سایر کشورهای منطقه هزینه صدور تروریسم و صدور ارتجاع می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f35d0d11-a3e0-4b29-a1a1-b819748a92b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات