728 x 90

آغاز هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی ملل‌متحد در نیویورک

آغاز هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی ملل‌متحد
آغاز هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی ملل‌متحد
 
آغاز هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی ملل‌متحد در نیویورک 
هفتاد و دومین اجلاس اصلی مجمع عمومی ملل‌متحد درنیویورک با سخنرانی آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل گشایش یافت.

در این اجلاس، رئیس‌جمهور آمریکا نیز از سوی مردم این کشور حضور نمایندگان تمامی کشورها در ایالات متحده را خوش‌آمد گفت.

دونالد ترامپ درسخنرانیش پس از نگاهی به اوضاع آمریکا و بحرانهای بین‌المللی، بر روی تهدید اتمی حکومت کره شمالی و خطر اتمی و دخالتهای تروریستی رژیم آخوندی تمرکز کرد و همه کشورها را به تلاش مشترک برای مقابله با این تهدیدها فراخواند
رئیس‌جمهور آمریکا حکومت آخوندی را اصلیترین رژیم حامی تروریسم و صادر‌کننده خشونت درجهان ویک دیکتاتوری فاسد و سرکوبگر توصیف کرد و گفت: قربانیان اصلی رژیم ایران مردم ایران هستند. همه جهان می‌دانند که مردم خوب ایران خواهان تغییر هستند و این رژیم بیش از هرقدرتی، از مردم ایران می‌ترسد.

دونالد ترامپ:

همه جهان می‌دانند که مردم خوب ایران خواهان تغییر هستند و فارغ از قدرت گسترده نظامی ایالات متحده، آنچه سران این رژیم بیش از هر چیز از آن وحشت دارند، مردم ایران هستند.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: این رژیم سرمایه‌های ملت بزرگ ایران را به گروه‌های تروریستی مورد حمایت خودش می‌دهد و در منطقه بی‌ثباتی و بحران ایجاد می‌کند. رژیم‌های سرکوبگر نمی‌توانند تا به ابد دوام بیاورند و روزی فراخواهد رسید که مردم با یک تصمیم مواجه خواهند بود. ادامه مسیر فقر، خونریزی و ترور؟ یا بازگشت مردم ایران به ریشه‌های افتخارآمیز این ملت به‌عنوان مرکز تمدن، فرهنگ و ثروت؟ و این‌که بتوانند خوشبخت و شکوفا بشوند.

اما تهدیدهایی هست که همه ارزشهای ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از جمله افراط‌گرایانی که گسترش پیدا کرده‌اند در همه مناطق جهان. رژیمهای یاغی که اینجا هم نمایندگی می‌شوند نه تنها از تروریسم حمایت می‌کنند بلکه سایر کشورها و مردم خودشان را تهدید می‌کنند با مخرب‌ترین و مرگبارترین سلاحهای موجود.

قدرتهای خودکامه در پی این هستندکه ارزشها و سیستم‌ها و اتحادها را از بین ببرند همانهایی که جلوگیری کرده بود از جنگ و بعد از جنگ جهانی دوم و صلح را برقرار کرده بود. ما با این تصمیم مواجهیم نه فقط در کره شمالی. بلکه زمان زیادی گذشته که کشورهای جهان بایستی مقابله می‌کردند با یک کشور بی‌رحم دیگر. رژیمی که علناً از قتل‌عام صحبت می‌کند و مرگ بر آمریکا شعارش هست. رژیم ایران دیکتاتوری فاسدی است که تحت عنوان دموکراسی حکومت می‌کند یک کشور ثروتمند با تاریخی و تمدنی غنی. اصلی‌ترین حکومت صادر‌کننده خشونت خونریزی و هرج و مرج در جهان هست و دیرینه‌ترین قربانیان این رژیم طبعاً مردم ایران هستند. به جای این‌که از ثروتهای خودش برای مردم استفاده کند و از سودهای نفتی برای مردم استفاده کند آنها را برای حزب‌الله و سایر تروریستهامی‌فرستد تا هم‌چنین حمله کنند به سایر کشورهای منطقه مثل کشورهای عربی و اسراییل.

این پولها که باید به مردم ایران تعلق داشته باشد هم‌چنین به رژیم بشار اسد فرستاده می‌شود و هم‌چنین شورشیان در یمن و هرج و مرج در خاورمیانه. ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم که یک رژیم قاتل این اقدامات بی‌ثبات کننده را ادامه بدهد. موشکهای خطرناک بسازد و اگر این توافق پوششی باشد برای یک برنامه اتمی در آینده ما نمی‌توانیم بپذیریم. توافق اتمی یکی از بدترین توافقهای یک طرفه و توافقاتی بوده که آمریکا تاکنون وارد آن شده است. صادقانه بگویم این توافق یک شرم هست برای آمریکا. و فکر نکنم شما همه چیز را شنیده باشید در رابطه با آن. زمان آن فرا رسیده که همه جهان به ما بپیوندند و خواهان آن بشوند که حکومت ایران از پیگیری مرگ و خشونت دست بردارد. زمان آن است که رژیم ایران شهروندان آمریکایی و سایر کشورهای را که به ناحق دستگیر کرده آزاد کند و فراتر آن رژیم ایران باید از حمایت از تروریسم دست بردارد و سرکوب مردمش را متوقف کند استقلال و حق حاکمیت سایر کشورها را به‌رسمیت بشناسد.

همه جهان می‌دانند که مردم خوب ایران خواهان تغییر هستند و فارغ از قدرت گسترده نظامی ایالات متحده، آنچه سران این رژیم بیش از هر چیز از آن وحشت دارند، مردم ایران هستند.

به همین خاطر دسترسی آنها به اینترنت را محدود کرده است. قیام‌کنندگان را سرکوب می‌کند و اصلاح‌طلبان سیاسی را زندانی می‌کند. و روزی می‌رسد که مردم با یک تصمیم مواجه خواهند شد. آیا آنها با همین وضعیت فقر و خونریزی ادامه خواهند داد یا این‌که مردم ایران به مسیر افتخار تمدن خود و فرهنگ و ثروت خود باز خواهند گشت. جایی که می‌توانند شکوفایی داشته باشند و دوباره با خوشبختی زندگی کنند. حمایت رژیم ایران از تروریسم تماماً مخالف تعهد بسیاری از کشورهای همسایه آن هست که متعهد شده‌اند به مبارزه با تروریسم. سال گذشته من در اجلاس ریاض بارهبران بیش از ۵۰تن از کشورهای اسلامی و عربی صحبت کردیم و توافق کردیم که همه کشورهای مسئول باید با هم کار کنند و مقابله کنند با تروریسم و با تروریسم تحت نام اسلام که به آنها انگیزه می‌دهد.

باید افراط‌گرایی اسلامی و تروریسم ناشی از آن را متوقف کنیم چون نمی‌توانیم به آن اجازه بدهیم کشورهای ما را به خطر بیندازد و همه جهان را به خطر بیندازد ما باید از بهشتهای امن و تأمین مالی تروریستها و هرگونه حمایت از آنها جلوگیری کنیم و از این ایدئولوژی جلوگیری کنیم. باید اینها را از کشورهای خودمان اخراج کنیم زمان آنست که کشورهایی را مورد حسابرسی قرار بدهیم که حمایت می‌کنند و تأمین مالی می‌کنند از گروه‌های تروریستی مثل القاعده و حزب‌الله، طالبان و گروههایی که مردم بیگناه را کشتار می‌کنند. آمریکا و متحدشان کار می‌کنند در سراسر خاورمیانه تا از همین موضوع جلوگیری کنند تا این تروریستها نتوانند از آن بهشتهای امن استفاده کنند و دست به حمله بزنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c85122df-2646-40bf-836d-b0ca045b4198"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات