728 x 90

آمریکا حمایتها از تمدید محدودیتهای توافق اتمی علیه رژیم ایران را با اروپا تست می‌کند

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا
رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا
خبرگزاری بلومبرگ از تلاشهای آمریکا با کمک اتحادیه اروپا برای فشار بر رژیم ایران خبر داد و نوشت‌:‌ «رکس تیلرسون وزیرخارجه آمریکا با متحدان آمریکایی در اروپا مشورتمی‌کند و در عین‌حال وی به‌دنبال تشدید محدودیتهای برنامه اتمی رژیم ایران است
به نوشته بلومبرگ دیپلوماتهای آمریکا به مقامهای اروپا نزدیک شده‌اند تا ببینند آنها به تمدید محدویتها بر غنی‌سازی اورانیوم که قرار است تا 2025و 2030به اتمام برسد، می‌پیوندند یا خیر... منتقدان گفته‌اند این چشم‌انداز که رژیم ایران می‌تواند با محدودیتهایی اندک در کمتر در یک دهه از الان، سانتریفوژهایش را مجدداً راه‌اندازی کند یکی از بزرگترین ضعفهای این توافق می‌باشد.

بلومبرگ افزود:‌در یک کادر کلی‌تر که بازبینی سیاست رژیم ایران در جریان است، اجماع نظر میان رکس تیلرسون و سایر مقامها این است که توافق اتمی را به‌عنوان بخشی از یک استراتژی وسیعتر مقابله با اَعمال بی‌ثبات کننده رژیم ایران در خاورمیانه شامل توسعه موشک بالستیکی و حمایتش از گروه‌های تروریستی و حمایت از رژیم بشار اسد در سوریه ببینند.
پیشتر خبرگزاری رویتر روز سه‌شنبه 21شهریور 96 گزارش کرده بود:‌
به گفته 6مقام فعلی و سابق آمریکا رئیس‌جمهور دونالد ترامپ مشغول بررسی یک استراتژی است که می‌تواند واکنشهای تهاجمی‌تری را علیه نیروهای رژیم ایران، دست نشاندگان شیعی آن در عراق و سوریه و حمایتش از گروه‌های افراطی اتخاذ نماید.

این منابع گفتند این پیشنهاد توسط جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا، رکس تیلرسون وزیرخارجه، ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید و سایر مقامهای ارشد تهیه شده و روز جمعه در جلسه شورای امنیت ملی به ترامپ ارائه شده است.
دو منبع از این منابع گفتند این طرح ممکن است مورد توافق قرار گرفته و تا پایان سپتامبر علنی شود.
به‌گفته منابع مختلف، هدف از این طرح افزایش فشار بر رژیم تهران و مهار برنامه‌های موشک بالستیک و حمایتش از افراط‌گراها است.
یک مقام دیگر دولت گفت این طرح هم‌چنین خواستار یک استراتژی وسیع برای برخورد با طیفی از فعالیتهای بدخواهانه رژیم ایران، منابع مالی و پولی، حمایت از ترور، بی‌ثبات سازی در منطقه، به‌خصوص سوریه و عراق و یمن شده است.
    										
    											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de115a54-d13b-48a1-a915-9208acc76d73"></iframe>
    										
    									

    گزیده ها

    تازه‌ترین اخبار و مقالات