728 x 90

جواد لاریجانی: برجام بدون آمریکا تمام می‌شود

جواد لاریجانی
جواد لاریجانی
در مقابل اظهارات جواد ظریف و علی اکبر صالحی که ضمن تأکید بر نیاز رژیم به حفظ برجام، تصریح کرده بودند در صورت خروج آمریکا از برجام، رژیم‌آخوندی هم‌چنان به برجام پایبند خواهد بود؛ جواد لاریجانی گفت: برجام بدون آمریکا، تمام می‌شود و نظام باید به موگرینی و اروپا قاطعانه بگوید، اگر قرار باشد که توافقنامه با ۱+۵ به ۱+۴ تنزل پیدا کند، برای ما قابل‌قبول نیست و دیگر برای ما برجامی وجود ندارد.

وی که با خبرگزاری نیروی تروریستی قدس مصاحبه می‌کرد، افزود: این‌که می‌گویند نظام، اگر آمریکا هم از برجام خارج شود، با اروپا به اجرای برجام ادامه می‌دهد، یکی از غلط‌ترین سیاستهای ممکن در حال حاضر است و باید به اروپایی‌ها تفهیم شود که برجام بدون آمریکا یعنی هیچ.

وی در مورد پیامدهای برجام افزود: برجام به شکلی تألیف شده که اگر خیلی اصرار کنیم که برجام نقض شده، می‌گویند 'برگردیم به شرایط روز اول'. (که این) برای ما بسیار خسارت‌بار است... و فلسفه وجودی برجام رفع تحریمها بود... به نظر من برجام 'مرده است' و آثار حیات چندانی ندارد. مواضع 'دردمندانه' موگرینی چندان ملاک نیست، آنچه در پاریس و لندن و برلین گفته می‌شود صدای اروپایی را شکل می‌دهد!
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10ed08ea-5324-4df4-af32-dcb219b6effe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات